Urząd Miasta Częstochowa zaprezentował nowy logotyp miejski. Koncept oraz towarzyszącą mu kampanię promocyjną przygotował Adam Markowski z magistratu miasta.
Pomysł na nowy logotyp opiera się na wyrazach składających się na nazwę miasta „często” i „chowa”, które wspólnie tworzą grę słów. Wykorzystano w nim dwie barwy - żółtą i niebieską, które występują w fladze miejskiej. Pojawiają się w znaku diakrytycznym przy „E”, który kształtem przypomina wskaźnik kojarzący się ze tendencją wzrostową.
Logotyp zamieszczono na materiałach promocyjnych miasta – folderach, kalendarzu, notesach czy serii pocztówek. W planach jest również promocyjna kampania na outdoorze. Nowa identyfikacja wizualna promowana jest spotem, w których występują mieszkańcy Częstochowy reprezentujący różne narody i kultury. Można go obejrzeć na oficjalnej stronie internetowej, gdzie zaprezentowano nowy logotyp.
Obok podstawowej wersji, logo przygotowano w wariancie promującym markę „Invest in Częstochowa”, skierowanej do przedsiębiorców zainteresowanych inwestycjami w mieście.
Logotyp pojawi się także w przestrzeni miejskiej, jako świetlany baner dopełniający świąteczną iluminację na placu Biegańskiego.
Za projekt logotypu i kampanii promocyjnej odpowiada Adam Markowski, specjalista ds. poligraficznych w częstochowskim Urzędzie Miasta. Konsultantem zewnętrznym projektu jest Andrzej Ludwik Włoszczyński – grafik i projektant.