W grudniu ubiegłego roku klipy wideo online obejrzało 28,5 miliona niemieckich internautów.
To o 10 procent większa liczba w porównaniu z analogicznym okresem roku 2007 (blisko 26 mln) - wynika z danych firmy badawczej comScore.
Zdecydowanie najpopularniejsze były filmiki umieszczane na stronach należących do Google, które przyciągnęły 19,4 miliona użytkowników zza naszej zachodniej granicy. Warto tutaj podkreślić, że 98 procent klipów obejrzanych na stronach Google znajdowało się w serwisie YouTube.
Na kolejnych miejscach pod względem liczby użytkowników znalazły się w grudniu strony należące do: Universal Music Group (8,6 mln), ProSiebenSat1 (6,5 mln), RTL Group (4,1 mln), Microsoftu (2,5 mln), Fox Interactive Media (2,2 mln), Megavideo.com (2,1 mln), Warner Music (1,8 mln), Axel Springer AG (1,6 mln) oraz Yahoo! (1,5 mln).
W sumie niemieccy internauci obejrzeli w omawianym okresie 3,4 miliarda klipów wideo online, co dało przeciętną 118,8 klipów na jednego użytkownika, a przeciętna długość jednego filmiku wyniosła 4,1 minuty.
źródło: comScore