Emitowane w komercyjnych stacjach magazyny show-biznesowe nie cieszą się dużym zainteresowaniem - 'Co za tydzień' (TVN) oraz 'Się kręci' (Polsat) ogląda średnio 800 tys. widzów. - "Co za tydzień" traktujemy przede wszystkim jako program wizerunkowy - tłumaczy nam Bogdan Czaja z TVN.
Magazyn "Co za tydzień" - między styczniem a 28 czerwca 2009 roku - zapewniał TVN niespełna 7 proc. udziału w rynku oraz 8,62 proc. udziału w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują dane AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl. To wyniki znacznie gorsze od średniej stacji.
Wpływy reklamowe programu wyniosły w tym okresie 3,35 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów). W profilu widowni "Co za tydzień" dominowały zaś kobiety (62 proc.) oraz mieszkańcy dużych i największych miast (ponad 40 proc.).
Zobacz tabelęProgram "Co za tydzień" jest obecny na antenie TVN od 8 lat. Mimo słabych wyników ma silną ramówkową pozycję.
- "Co za tydzień" traktujemy przede wszystkim jako program
wizerunkowy. Nie oczekujemy, że będzie miał widownię porównywalną z
filmem czy programem rozrywkowym w rodzaju "Mam talent". Zależy nam
na różnorodności naszej oferty, a taki program dobrze uzupełnia
ofertę rozrywkową stacji - tłumaczy portalowi
Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora departamentu
programowego TVN. Jak podkreśla, stacja jest zadowolona z
formatu i nie zamierza w najbliższym czasie rezygnować z jego
emisji.
"Się kręci" doczekało się 120 odcinków
Program "Się kręci" do czerwca był emitowany w
Polsacie w sobotnie popołudnia (14.45). Od początku stycznia
gromadził średnio 892 tys. widzów, zapewniając stacji 10,35 proc.
udziału w grupie 4+ i 13,05 w grupie 16-49. Od 13 czerwca program
jest nadawany o 10.45, wydłużył się także czas jego trwania. Nie
wpłynęło to jednak korzystanie na wyniki. Trzy odcinki pokazane w
nowym paśmie odnotowały średnią oglądalność na poziomie 552 tys.
widzów, przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 9,53 proc. i
9,58 proc. (grupa 4+ i 16-49).
Magazyn od początku bieżącego roku zarobił cennikowo 2,45 mln złotych (dane bez rabatów). W profilu jego widowni dominują kobiety (58 proc.), mieszkańcy wsi i małych miast (blisko 65 proc.).
Zobacz tabelęJak jednak ustaliliśmy, mimo przeciętnych wyników, także Polsat
ma w planach kontynuację swojego show-biznesowego programu. Jak
dotąd "Się kręci" doczekało się 120 odcinków.
* - do 28.06.2009
** - do 06.06.2009
*** - 27.06.2009