Telewizja 2009-07-01
0

'Co za tydzień' i 'Się kręci' obniżają średnie TVN i Polsatu

Emitowane w komercyjnych stacjach magazyny show-biznesowe nie cieszą się dużym zainteresowaniem - 'Co za tydzień' (TVN) oraz 'Się kręci' (Polsat) ogląda średnio 800 tys. widzów. - "Co za tydzień" traktujemy przede wszystkim jako program wizerunkowy - tłumaczy nam Bogdan Czaja z TVN.

Magazyn "Co za tydzień" - między styczniem a 28 czerwca 2009 roku - zapewniał TVN niespełna 7 proc. udziału w rynku oraz 8,62 proc. udziału w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują dane AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl. To wyniki znacznie gorsze od średniej stacji.

Wpływy reklamowe programu wyniosły w tym okresie 3,35 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów). W  profilu widowni "Co za tydzień" dominowały zaś kobiety (62 proc.) oraz mieszkańcy dużych i największych miast (ponad 40 proc.).

Zobacz tabelę

Program "Co za tydzień" jest obecny na antenie TVN od 8 lat. Mimo słabych wyników ma silną ramówkową pozycję.

- "Co za tydzień" traktujemy przede wszystkim jako program wizerunkowy. Nie oczekujemy, że będzie miał widownię porównywalną z filmem czy programem rozrywkowym w rodzaju "Mam talent". Zależy nam na różnorodności naszej oferty, a taki program dobrze uzupełnia ofertę rozrywkową stacji - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora departamentu programowego TVN. Jak podkreśla, stacja jest zadowolona z formatu i nie zamierza w najbliższym czasie rezygnować z jego emisji.

"Się kręci" doczekało się 120 odcinków
Program "Się kręci" do czerwca był emitowany w Polsacie w sobotnie popołudnia (14.45). Od początku stycznia gromadził średnio 892 tys. widzów, zapewniając stacji 10,35 proc. udziału w grupie 4+ i 13,05 w grupie 16-49. Od 13 czerwca program jest nadawany o 10.45, wydłużył się także czas jego trwania. Nie wpłynęło to jednak korzystanie na wyniki. Trzy odcinki pokazane w nowym paśmie odnotowały średnią oglądalność na poziomie 552 tys. widzów, przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 9,53 proc. i 9,58 proc. (grupa 4+ i 16-49).

Magazyn od początku bieżącego roku zarobił cennikowo 2,45 mln złotych (dane bez rabatów). W profilu jego widowni dominują kobiety (58 proc.), mieszkańcy wsi i małych miast (blisko 65 proc.).

Zobacz tabelę

Jak jednak ustaliliśmy, mimo przeciętnych wyników, także Polsat ma w planach kontynuację swojego show-biznesowego programu. Jak dotąd "Się kręci" doczekało się 120 odcinków.



* - do 28.06.2009
** - do 06.06.2009
*** - 27.06.2009

Autor: ks

Więcej informacji: Co za tydzień, Się kręci

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas