Telewizja 2014-12-15
72

„Celebrity Splash” w Polsacie. Gwiazdy będą skakać do wody. W jury Otylia Jędrzejczak

Polsat wiosną 2015 roku pokaże widowisko „Celebrity Splash”, w którym gwiazdy rywalizować będą w skokach do wody. - To będzie połączenie sportu i rozrywki - mówi Wirtualnemedia.pl Nina Terentiew, dyrektor programowa Polsatu.

- Każdy chce zobaczyć kogoś znanego w ekstremalnej sytuacji - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Nina Terentiew, pytana, czy „Celebrity Splash” odniesie sukces w Polsce. Dotąd gwiazdy w polskiej telewizji śpiewały, tańczyły czy jeździły na lodzie, wiosną przyszłego roku po raz pierwszy zmierzą się w skokach do wody z kilkumetrowej wieży.

W programie „Celebrity Splash” wystąpi 24 uczestników: 12 kobiet i 12 mężczyzn. Zostaną oni podzieleni na sześć drużyn - każda z nich pojawi się w jednym z czterech odcinków eliminacyjnych. Gwiazdy rywalizować będą wykonując skoki z trampoliny i prezentując salta oraz inne akrobacje. Najlepsza dwójka uczestników z każdego odcinka przejdzie do kolejnych etapów rywalizacji, a najlepsi wystąpią w finałowym odcinku.

Uczestnicy przygotowywać się będą do udziału w programie trenując z trenerami na sali gimnastycznej oraz na basenie. Z odcinka na odcinek stopień trudności będzie wzrastał. Skoki będą wykonywane z coraz wyższych poziomów trampoliny, ale decyzja czy dany celebryta skoczy z 3, 5, 7 czy może 10 metrów należeć będzie wyłącznie do niego.

Solowe oraz grupowe skoki będą oceniane przez trzyosobowe jury. Zasiądzie w nim pływaczka i mistrzyni olimpijska Otylia Jędrzejczak. Nazwiska pozostałych dwóch jurorów nie są na razie znane - wiadomo, że w tym gronie znajdą się jeszcze specjalista skoków do wody oraz „wyrazista osobowość medialna”. Punkty od jury łącznie z punktami przyznanymi przez widzów w głosowaniu sms-owym decydować będą o tym, kto odpadnie z programu, a kto przejdzie do następnej rundy.

Polską edycję „Celebrity Splash” prowadzić ma męski duet, ale na razie szefowa programowa Polsatu nie zdradza, kto to będzie. Show realizowany będzie w kompleksie Term Maltańskich w Poznaniu. Jest tam basen do skoków o głębokości 5 metrów z wieżą, na której znajdują się pomosty i trampoliny. Za produkcję wykonawczą programu odpowiadać będzie firma Rochstar Rinke Rooyensa.

Format „Celebrity Splash” powstał w 2012 roku w Holandii. Należy do firmy Eyeworks, która stworzyła też format „Gwiazdy tańczą na lodzie” - trzy jego edycje Rochstar produkował dla TVP2. 

Show poza Holandią dotąd oglądać można było w ponad 20 krajach, w tym m.in. w Wielkiej Brytanii (trenerem tam był Tom Daley, brązowy medalista olimpijski w skokach do wody), Niemczech, USA, Brazylii, Chinach, Ukrainie, Francji, Argentynie, Belgii, Australii, Hiszpanii i Szwecji.

Nina Terentiew podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że format jest promowany na świecie pod hasłem „Kiedy gwiazdy spadają, ratingi rosną”. W wielu z krajach odniósł bowiem ogromny sukces. Na antenie holenderskiej stacji SBS6 udział w rynku programu „Celebrity Splash” wyniósł 26,5 proc., zaś na brytyjskim kanale ITV1 zmagania gwiazd w skokach do wody śledziło ponad 6,3 mln widzów.

Autor: Patryk Pallus

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (72) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter