W 2024 roku CDA osiągnęło rekordowe wyniki finansowe w swojej historii, przekraczając pułap 100 mln zł przychodów i 25 mln zł czystego zysku. Zarabia głównie na platformie CDA Premium, przy czym obroty jej sklepu internetowego poszły w górę o 85 proc.
Firma CDA w 2024 roku wypracowała 104,31 mln zł, co wobec 85,14 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 22,5 proc.
Stanowiące zdecydowaną większość wpływy z subskrypcji streamingowych zwiększyły się o 18,2 proc. – z 76,92 do 90,94 mln zł. Na koniec ub.r. z platformy CDA Premium korzystało dokładnie 390 762 subskrybentów (13 proc. więcej niż przed rokiem), zaś z osobnej usługi CDA TV ze streamingiem stacji telewizyjnych – 364 440 (po wzroście o 14 proc. r/r).
– W zakresie segmentu VOD stale pozyskiwaliśmy nowych dystrybutorów treści, a także rozwijaliśmy aplikację serwisu, wprowadzając usprawnienia oraz nowe sekcje tematyczne. CDA TV zostało z kolei wzbogacone o takich dostawców treści, jak The Walt Disney Company i Viasat World Limited – wskazał w liście do akcjonariuszy Jarosław Ćwiek, prezes CDA.
Z kolei przychody sklepu internetowego Kapitan.pl (wcześniej KapitanBomba.pl) z gadżetami i ubraniami poszły w górę z 6,19 do 11,45 mln zł, a ich udział w łącznych wpływach firmy – z 7,3 do 11 proc. Natomiast wpływy z reklam, emitowanych w darmowej części CDA.pl, zmalały z 1,38 do 1,28 mln zł.
– W ubiegłym roku prowadziliśmy liczne działania związane z rozwojem sklepu internetowego Kapitan.pl. Wdrożyliśmy aplikację e-commerce dla urządzeń HbbTV w telewizji naziemnej. Aplikacja umożliwia przeglądanie oferty sklepu oraz kompletowanie zamówień bezpośrednio przez telewizor, co stanowi będzie pierwsze tego typu wdrożenie w Polsce – wyliczył Jarosław Ćwiek.
40 mln zł na treści
Wydatki operacyjne CDA zwiększyły się mocniej od przychodów – o 30,2 proc. do 71,35 mln zł, z czego koszty usług obcych wzrosły z 47,5 do 60,5 mln zł. – W roku 2024 wydaliśmy na prawa autorskie i usługi licencyjne ponad 40 mln zł - kwotę o ponad 30 proc. większą, niż w roku 2023. W porównaniu, analogiczny wzrost kosztów pomiędzy latami 2023 a 2022 wyniósł niewiele ponad 10 proc. – wskazał prezes spółki.
– Wzrost kosztów odzwierciedla rozwój platformy, która dzięki konsekwentnej strategii, skutecznemu poszukiwaniu nowych dostawców i zacieśnianiu współpracy z już obecnymi, zapewnia użytkownikom atrakcyjne treści najwyższej jakości – wyjaśnił.
Firma wypracowała w 2024 roku 32,99 mln zł zysku operacyjnego i 26,44 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 30,42 i 24,84 mln zł. To rekordowo wysokie kwoty w historii spółki, przy czym jej marże zmalały: na poziomie netto z 29,3 do 25,45 proc.
– W nadchodzących kwartałach priorytetami dla Spółki będzie rozwój sklepu kapitan.pl. Planujemy także dalszą rozbudowę sekcji CDA Premium i CDA Premium Free, pozyskiwanie nowych dostawców filmów i treści, rozwój technologiczny platformy, poszukiwanie i penetrację nowych kanałów dystrybucji oraz współpracę z kolejnymi partnerami – zapowiedział Jarosław Ćwiek.

Kurs akcji CDA mocno w dół
Spadek marżowości CDA nie spodobał się inwestorom giełdowym. Zaraz po publikacji danych finansowych kurs spółki stracił 15 proc., malejąc do kwoty 22 zł.
Przy takiej cenie kapitalizacja firmy wynosi 227 mln zł. Jej głównymi akcjonariuszami są dyrektor generalny spółki Łukasz Ćwiek (ma 62,99 proc. walorów) oraz Jarosław Ćwiek (33,96 proc.).
