W 2012 roku wśród pism komputerowych i o grach komputerowych na pozycji lidera utrzymał się „CD Action”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „PC Format”, z kolei najwięcej stracił „Chip”.
Średnia sprzedaż ogółem poświęconego grom magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w 2012 roku wyniosła 81 670 egz., czyli o 4 proc. mniej niż w 2011 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten do września ub.r. był miesięcznikiem, a od października ub.r. jest czterotygodnikiem.
Na drugim miejscu znalazł się „PC Format” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 72 125 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym 10,47 proc.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 9,22 proc. i wyniosła 42 900 egz. Tytuł ten od stycznia 2012 roku ukazuje się jako miesięcznik, wcześniej był dwutygodnikiem.
Z kolei ponownie największy spadek zanotował plasujący się na ostatnim miejscu w rankingu miesięcznik „Chip” (Grupa Burda). Sprzedaż ogółem tego pisma zmalała bowiem o 23,36 proc. do poziomu 21 782 egz.
Zobacz tabelę
W grudniu 2012 roku pierwsze miejsce zajął „CD Action” (76 507 egz.; spadek względem grudnia 2011 roku o 12,20 proc.), drugie - „PC Format” (61 646 egz.; wzrost o 2,52 proc.), a trzecie - „Komputer Świat” (35 963 egz.; + 6,09 proc. - największy w zestawieniu). Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Chip” - było to 22,45 proc. do poziomu 18 980 egz.