Firma Bytom wprowadziła na rynek nową kolekcję męskiej odzieży inspirowaną twórczością Rafała Bujnowskiego. Promuje ją filmem „Ultra Black”.
Jak podaje producent, nowa kolekcja czerpie z charakterystycznych dla artysty obrazów olejnych z cyklu „Lamp Black” („Lamp Black” to nazwa czarnej farby olejnej Winsor & Newton o numerze 25, którą konsekwentnie maluje prace z tej serii).
- Zainspirowani zarówno obrazami Rafała Bujnowskiego, jak i kolekcją Bytomia, postanowiliśmy stworzyć impresyjny film o drodze światła poprzez czerń, o poszukiwaniu idealnej czerni - mówi Natalia Jakubowska, reżyser.
Zdjęcia do filmu powstawały nocą. Za plan zdjęciowy posłużyła warszawska Galeria Raster, z którą związany jest Rafał Bujnowski oraz Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, która na potrzeby filmu zmieniła nieco swoją scenografię.
Za cały pomysł, scenariusz i reżyserię odpowiada duet Jakubowska/Gronowski. Postprodukcją zajęła się firma Lunapark motion arts collective, a produkcją Shootme Visual Artists.
W czerwcu br. markę Bytom promował w kampanii golfista Adrian Meronk. Jesienią ub.r. producent był natomiast krytykowany za kampanię z udziałem Daniela Olbrychskiego.