Biznes 2019-03-22
1

Burberry stawia na eliminację plastiku

fot. Flickr.com fot. Flickr.com

Do 2025 roku brytyjski koncern Burberry chce całkowicie wycofać się z produktów wykonywanych z plastiku.

Burberry stawia na ekologię i rozpoczyna proces wycofywania z oferty wieszaków, opakowań oraz reklamówek i z plastiku. Mają zostać zastąpione tworzywami zdolnymi do recyklingu. Koncern współpracuje przy tym z organizacją Ellen MacArthur Foundation. Proces ma się zakończyć do 2025 roku.

Brytyjski dom mody już teraz nie laminuje swoich torebek, wycofał też pokrowce na ubrania z plastikowej folii. Tym samym, o blisko 30 ton rocznie zmniejszył zużycie plastiku.

Burberry w eko-kryzysie

W wakacje ubiegłego roku Burberry mierzyło się z kryzysem z wizerunkowym po doniesieniach o utylizacji niesprzedawanych ubrań i dodatków. Firma zniszczyła niesprzedane towary o wartości 38 mln dolarów (28,6 mln funtów). Tłumaczono to ekskluzywnym charakterem brandu i niechęcią do akcji wyprzedażowych.

Kilka tygodni później, pod naporem krytyki, z praktyki się wycofano. Koncern zrezygnował też ze sprzedawania asortymentu z naturalnych futer.

Autor: jd

Więcej informacji: Burberry, ekologia, plastik

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas