Reklama 2022-11-09
3

BrewDog ogłasza się "antysponsorem" Mundialu w Katarze

W odważnym manifeście marka piwna BrewDog ogłosiła się "dumnym antysponsorem" mistrzostw świata  piłce nożnej, rozgrywanych w tym roku w Katarze.  Marka demonstruje w ten sposób sprzeciw wobec łamania podstawowych praw człowieka w Katarze i oskarża organizatorów Mundialu o gigantyczną korupcję.

BrewDog na kilka tygodni przed startem najpopularniejszej  imprezy sportowej na świecie ogłasza się na billboardach "antysponsorem", jak to określiła, "World F*Cup".

Marka wprost oskarża arabskich organizatorów Mundialu o korupcję. "Bądźmy szczerzy: Katar wygrał dzięki łapówkom. Na skalę przemysłową" - twierdzi BrewDog.

Na plakatach widoczne są między innym hasła: „Najpierw Rosja, potem Katar. Nie możemy się doczekać Korei Północnej”, „Brew Dog – dumny ANTYsponsor”.

BrewDog ostro o Mundialu w Katarze

"Piłka nożna powinna być dla wszystkich. Ale w Katarze homoseksualizm jest nielegalny, chłosta jest akceptowaną formą kary, a śmierć 6500 robotników przy budowie stadionów jest w porządku. Dlatego się wycofujemy. Wszystkie zyski z naszego piwa Lost Lager, sprzedawanego podczas turnieju, przeznaczamy na walkę z łamaniem praw człowieka" - czytamy w komunikacie BrewDog, która mimo ostrych słów będzie komercyjnie pokazywać mecze z Kataru w swoich pubach i strefach kibica.

"Jesteśmy dumni, że wprowadzamy BrewDoga jako antysponsora World F*Cup. Aby było jasne, kochamy piłkę nożną, nie kochamy tylko korupcji, nadużyć i śmierci. Więc dołącz do nas. Wznieśmy kieliszek za piłkarzy. Za kibiców. Za wolność słowa. I dwa palce do każdego, kto myśli, że Mistrzostwa Świata w Katarze mają sens" - oświadczyła marka w mediach społecznościowych.

Mistrzostwa świata w piłce nożnej w Katarze odbędą się od 16 listopada do 18 grudnia br. W Polsce mecze transmitować będzie Telewizja Polska.

Autor: jd

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter