Posiadanie własnego profilu na Facebooku może przynieść firmom spore korzyści. Jednocześnie muszą one uważać aby nie stracić swoich fanów.
36 proc. użytkowników, którzy są fanami jakiejś marki w portalu społecznościowym, deklaruje że jest bardziej skłonnych do kupienia jej produktu, a 92 proc. do polecenia go innym osobom - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję reklamową DDB Worldwide w Paryżu we współpracy z firmą Opinionway.
W badaniu udział wzięło ponad 1,6 tys. konsumentów z Europy, USA, Ameryki Łacińskiej oraz regionu Azji i Pacyfiku.
Jednocześnie 36 proc. respondentów przyznało, że zrezygnowało z subskrypcji profilu marki na Facebooku. Liczba takich użytkowników może rosnąć jeśli marki nie będą się odpowiednio często z nimi komunikować lub nie uda im się dostarczyć wysokiej jakości treści i podtrzymać zainteresowania.
"Status fana wskazuje na dużą chęć zakupu, szczególnie w porównaniu do jakiejkolwiek tradycyjnej formy reklamy. Jeszcze bardziej wskazuje on na poparcie, z ponad 90 proc. badanych twierdzących, że bycie fanem ma pozytywny wpływ na rekomendowanie marki znajomym. Jednocześnie 36 proc. rezygnujących ze statusu fana osób to coś na co trzeba uważać. I chociaż większość fanów obecnie rezygnuje z subskrypcji poprzez usunięcie marki z listy swoich znajomych, to starając się zbadać wartość swojej społeczności firmy będą musiały coraz częściej mieć na uwadze osoby, które tylko ukrywają otrzymywane od nich wiadomości" - stwierdziła Catherine Lautier, dyrektor ds. analityki biznesowej w DDB.