W listopadzie 2008 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2007 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", spada sprzedaż "Top Gear".
Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła w listopadzie 2008 r. 110 399 egz., co w stosunku do analogicznego okresu w 2007 roku oznacza spadek o 1 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 101 427 egz. (spadek o 4 proc.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media
Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku.
Jego sprzedaż w listopadzie 2008 r. wyniosła 83 738 (w październiku
- 85 360 egz., we wrześniu 100 382 egz., w sierpniu 89 342 egz., w
lipcu było to 92 570 egz., w czerwcu - 83 397 egz., w maju - 97 019
egz., w kwietniu - 114 069 egz., a w marcu - 94 970
egz.).
Porównując dane z października ur. do danych z poprzedniego
miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił "Auto
Świat".
- "Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły
wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.