W maju br. większość magazynów motoryzacyjnych zanotowało spadki sprzedaży względem maja ub.r., a najwięcej stracił “Auto Motor i Sport”. Wzrostami pochwalić się mogły tylko trzy tytuły, a największym - „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w maju br. roku wzrosła o 5,46 proc. względem maja ub.r. roku i wyniosła ona 100 426 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował już stratę (6,47 proc.), a jego średni wynik spadł do 78 807 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska), ale jego sprzedaż spadła o 19,49 proc. i wyniosła ona 48 719 egz.
Na drugiej lokacie w segmencie miesięczników umocnił się „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 43 794 egz. Magazyn ten zanotował wzrost wyniku o 8,42 proc. - największy w zestawieniu.
Z kolei największy spadek w zestawieniu zanotował „Auto Motor i Sport” (Motor Presse Polska) - jego spadek wyniósł bowiem aż 24 proc. do 25 085 sprzedanych egzemplarzy.
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. już zdecydowanie największy wzrost sprzedaży ogółem zanotował magazyn „Auto-Moto”, którego wynik wzrósł aż o 44,58 proc. Natomiast najwięcej stracił tutaj „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego spadek wyniósł 23,92 proc.