Reklama 2024-10-04
0

Aktywiści klimatyczni atakują WPP. Szef holdingu przedstawiony jako iluzjionista

Aktywiści klimatyczni zaatakowali holding reklamowy WPP, wysyłając sfabrykowane zaproszenie do parku rozrywki „Ogilvyland”, który rzekomo został zorganizowany przez Ogilvy'ego. Uczestnicy mogli w nim „świętować ciepły świat, który budują nasi klienci”.

Wiadomość e-mail rzekomo wysłana przez dyrektora generalnego WPP Marka Reada została dostarczona do odbiorców z adresu mark.read@ogilvyland.com. W rzeczywistości została wysłana przez aktywistów Serious People (cytowanych jako część obecnie rozwiązanego Glimpse Collective). Zaproszenie wyraża fałszywe podekscytowanie faktem, że rodzina Ogilvy stała się „agencją numer jeden w zakresie kontraktów na paliwa kopalne na świecie” podczas „tegorocznych nagród F-List”.

„To ogromne osiągnięcie, które odzwierciedla ogromny wysiłek niektórych naszych kolegów na rzecz firm o wysokiej emisji dwutlenku węgla i zanieczyszczających środowisko we wszystkich zakątkach świata. Jak mówimy tutaj w Ogilvy, inspirujemy marki i ludzi do wywierania wpływu na świat” - czytamy w liście.

E-mail linkuje do strony internetowej Ogilvyland, która zawiera spreparowane zdjęcie Marka Reada, przedstawiające go ubranego w czarny krawat w stylu magika, z białą rękawiczką wyczarowującą białego królika z cylindra. Królik ma na sobie coś, co wygląda na zieloną muszkę w stylu banknotu.

Na stronie widnieje opis agencji Ogilvy jako „największej na świecie agencji reklamowej zajmującej się paliwami kopalnymi” i stwierdza, że ​​„z przyjemnością ogłasza powstanie Ogilvyland, celebracji odważnego, ciepłego świata, jaki budują nasi klienci”.

Ogilvy pracuje dla firm z sektora paliw kopalnych

Są ilustracje różnych atrakcji, takich jak lot helikopterem „Woody's Woodland Fire Rescue”, „Net-Zero Slow-ercoaster”, „Rising River Rapids” i „Coal Mine Mountain”. Ta ostatnia jest opisana jako „ekscytująca przejażdżka przez najnowsze kopalnie węgla naszych klientów”. „Jeśli szybkie spadki i chwiejne tory nie zapierają dechu w piersiach, to rozedma płuc z pewnością to zrobi” – głosi napis.

Chociaż Ogilvy współpracuje z niektórymi firmami naftowymi i chemicznymi, w tym z BP, pojawiają się wątpliwości co do ogólnej dokładności tych twierdzeń, w szczególności co do metodologii rankingowej, która umieściła WPP/Ogilvy na szczycie („podczas tegorocznej gali rozdania nagród F-List zostaliśmy po raz kolejny uznani za najlepszą agencję w zakresie kontraktów na paliwa kopalne na świecie”).

Według Eventbrite domniemane wydarzenie ma się odbyć 16 października między godziną 16:00 a 18:00 w miejscu, które ma zostać wkrótce ogłoszone.

W zaproszeniu napisano: „Dołącz do nas na wielkie otwarcie”, dodając: „Ze względu na ograniczenia budżetowe i kilka oczekujących spraw sądowych przeciwko naszym klientom, otwieramy z ograniczoną liczbą atrakcji. Bardzo przepraszamy za niedogodności i mamy nadzieję, że spodoba się Państwu wizyta w Ogilvyland”.

Na dole wymieniono kilkunastu reklamodawców będących klientami Ogilvy, wśród których są: BP, American Petroleum Institute, Adani, TotalEnergies, Jonah Energy, Loews Corporation, Masdar, Peabody Energy, Petrol Ofisi, Petron, RGC Resources, Sempra Energy.

Strona zawiera również odnośniki do Clean Creatives' F-List 2024 , który „dokumentuje znane relacje między klientami z branży paliw kopalnych a agencjami reklamowymi i PR”. Na liście wymienione są również inne agencje i grupy, w tym Dentsu, Havas, IPG, Omnicom, Publicis i Stagwell.

 

Autor: bg

Więcej informacji: Mark Read, WPP, aktywiści, paliwa kopalne

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas