Kwietniowy numer bezpłatnego miesięcznika Aktivist" (Valkea Media) będzie pierwszym, który ukaże się w odświeżonej szacie graficznej i ze zmienioną zawartością. Tytuł zupełnie zmieni swoją wewnętrzną strukturę.
- Odchodzimy od przestarzałych naszym zdaniem podziałów i wprowadzamy bardziej internetowe formy opisowe oraz nawigację, która szereguje treść według jej popularności, a nie według nośnika na którym występuje - opisuje zmiany Sylwia Kawalerowicz, zastępca redaktor naczelnej "Aktivista".
Przykładem takiej zmiany będzie np. dział "Mashup", który
zastąpi istniejące do tej pory działy "Szopink", "Noffiki",
"Muzyka", "Film" oraz "Intermedia". Będzie to przegląd nowości
kulturalnych (obejmujący filmy kinowe i na DVD, muzykę, książki,
komiksy, gadżety), uszeregowanych nie według gatunków, ale w
kolejności od tych bardziej masowych do niszowych.
W piśmie na stałe zagoszczą też wywiady z gwiazdami zagranicznymi,
a także będzie ono pokazywać sylwetki młodych twórców przez pryzmat
ich zainteresowań czy używanych przez nich gadżetów itp. Bez zmian
pozostanie objętość magazynu, która wynosi obecnie 32 strony plus
od 16 do 32 stron wkładek miejskich.
Po zmianach graficznych layout "Aktivista" ma być bardziej przejrzysty. - Wprowadzamy więcej światła i przestrzeni. Pojawi się też więcej zdjęć i elementów dodatkowych, uatrakcyjniających tekst - mówi nam Kawalerowicz. Tytuł zmieni także swoje logo. Projekt graficzny przygotowała Magda Piwowar, która pracowała nad jego koncepcją razem z redakcją pisma (wcześniej odpowiadała ona m.in. za zmianę layoutu kwartalnika "Gaga" również wydawanego przez Valkea Media).
Wydawca nie planuje zmiany nakładu magazynu, która wynosi 110 tys. egz. Średnie rozpowszechnianie bezpłatne razem "Aktivista" w okresie od stycznia do listopada 2008 roku. wyniosło 109 547 (dane ZKDP).