Pod hasłem „Akcja Edukacja” zaczęła się kampania reklamująca podręczniki i artykuły szkolne dostępne w księgarniach Matras. Jest to pierwsza akcja marketingowa Matrasa prowadzona w telewizji. Kampanię przygotowały firmy Reklamownia, m5 i IQ Media.
Kampania pod hasłem „Akcja Edukacja” podkreśla, że w księgarniach i serwisie internetowym Matras dostępna jest szeroka oferta podręczników, książek i innych artykułów szkolnych. 15-sekundowy spot oprowadza widzów po jednej z tych księgarni.
Akcja oprócz telewizji (TVP1, TVP2, Polsat, stacje tematyczne z oferty TVN, Polsatu, AtMediów i ZPR) obejmuje prasę i radio (tytuły i rozgłośnie lokalne). Zaczęła się 18 sierpnia i potrwa do 7 września.
Kreacją spotu zajęła się agencja Reklamownia Dariusz Chwierut, wyreżyserował go Piotr Wojtowicz, a wyprodukowało studio filmowe m5. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy IQ Media.