W ubiegłym roku dochody amerykańskich agencji reklamowych, marketingowych i medialnych wzrosły o 8,6 procenta, do poziomu 31,1 miliarda dolarów.
Większość tego wzrostu została uzyskana dzięki wydatkom firm na reklamę cyfrową - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na raport magazynu Advertising Age o nazwie 'Agency Report 2008'.
Wzrost był nieco niższy w porównaniu z rokiem 2006, gdy wyniósł on 8,8 procenta. Jednak biorąc pod uwagę agencje wyspecjalizowane w działaniach cyfrowych, dochody zwiększyły się aż o 26,8 procenta.
W sumie w 2007 roku segment cyfrowy stanowił 10,2 procenta dochodów amerykańskich agencji. Ad Age w swoim raporcie szacuje też, że udział tego segmentu w dochodach na rynku globalnym czterech największych firm reklamowych (Omnicom Group, WPP Group, Interpublic Group of Cos. oraz Publicis Groupe) wyniósł 12,3 procenta.
Magazyn sklasyfikował również GroupM (należącą do WPP) jako największą na świecie agencję pod względem dochodów, OMD Worldwide (Omnicom) jako największą agencję medialną na świecie, a MindShare (WPP) największą na rynku amerykańskim.
źródło: eMarketer