Zdaniem 66 procent Amerykanów przynajmniej w pewnym stopniu odpowiedzialność za obecny kryzys gospodarczy ponoszą agencje reklamowe, gdyż spowodowały one, że ludzie kupowali rzeczy, na które tak naprawdę nie było ich stać.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Harris Interactive wynika, że jeśli chodzi o odpowiedzialność za kryzys, niedaleko z tyłu za agencjami reklamowymi są także media.
59 procent respondentów wskazało tutaj na media drukowane, takie jak prasa codzienna i czasopisma, 56 procent na internetowe serwisy informacyjne, 55 procent na programy typu talk-show w telewizji i radiu, 54 procent na programy informacyjne w telewizjach kablowych, a 53 procent na programy informacyjne w telewizjach sieciowych i lokalnych.
Co ciekawe, aż 46 procent badanych przynajmniej w pewnym stopniu za kryzys obarcza winą swoją rodzinę i znajomych.
Badanie Harris Interactive pokazało również różnice wiekowe we wskazywaniu odpowiedzialnych za kryzys. Respondenci w wieku co najmniej 55 lat częściej winili agencje reklamowe i wspomniane media, podczas gdy osoby w wieku od 18 do 34 lat bardziej ochoczo wskazywali na rodzinę i znajomych.
Badanie zostało przeprowadzone drogą internetową między 31 marca a 1 kwietnia bieżącego roku na reprezentatywnej grupie 2.220 dorosłych mieszkańców USA.
źródło: Marketing Charts