600 tys. widzów finału Pucharu Polski, triumfatorem Zawisza Bydgoszcz
Finałowy mecz Pucharu Polski w którym Zawisza Bydgoszcz pokonał Zagłębie Lubin, zarówno w TVN Turbo, jak i w Orange Sport, zgromadził największą widownię w zakończonym sezonie rozgrywek. Spotkanie oglądało łącznie niemal 600 tys. widzów.
Finałowy mecz Pucharu Polski odbył się 2 maja br. o godz. 19.30. Spotkanie Zagłębie Lubin - Zawisza Bydgoszcz (zakończone wygraną tego drugiego zespołu 6:5 w rzutach karnych) na antenie TVN Turbo oglądało średnio 378 tys. widzów. Przełożyło się to na 2,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 3,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsza połowa meczu przyciągnęła na antenie tej stacji 300 tys. widzów, druga połowa - 394 tys., a dogrywka wraz z rzutami karnymi - 420 tys.
Z kolei w Orange Sport transmisję śledziło 220 tys. osób. Najwięcej oglądających przypadło tutaj na dogrywkę - 251 tys. widzów (pierwsza połowa miała 203 tys. osób, druga połowa - 233 tys., a rzuty karne - 158 tys.). Łączna widownia meczu na obu antenach wyniosła prawie 600 tys. osób.
Oglądalność meczu finałowego Pucharu Polski
KGHM Zagłębie Lubin - Zawisza Bydgoszcz (TVN Turbo) |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|||
I połowa |
18:26:26 |
19:14:59 |
299 642 |
2,46% |
3,08% |
II połowa |
19:28:25 |
20:19:17 |
393 640 |
2,82% |
3,04% |
Dogrywka + rzuty karne |
20:23:37 |
21:34:06 |
419 996 |
2,75% |
3,26% |
Cała relacja |
18:26:26 |
21:34:06 |
377 711 |
2,70% |
3,15% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
KGHM Zagłębie Lubin - Zawisza Bydgoszcz (Orange Sport) |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
I połowa |
18:25:36 |
19:16:59 |
202 620 |
1,66% |
2,06% |
II połowa |
19:27:35 |
20:19:05 |
233 488 |
1,68% |
2,26% |
Dogrywka |
20:23:27 |
21:15:47 |
250 639 |
1,64% |
2,14% |
Rzuty karne |
21:18:38 |
21:41:05 |
158 428 |
1,04% |
1,12% |
Cała relacja |
18:25:36 |
21:41:05 |
220 125 |
1,57% |
2,01% |
Finałowy pojedynek na obu stacjach zgromadził największą widownię w właśnie zakończonym sezonie piłkarskich rozgrywek, który trwał od 9 lipca 2013 roku do 2 maja 2014 roku. W TVN Turbo drugie miejsce zajęło spotkanie Zawisza Bydgoszcz - Górnik Zabrze, które śledziło 148 tys. osób. Z kolei w Orange Sport na drugiej pozycji uplasował się pojedynek Górnika Zabrze z Legią Warszawa (146 tys. widzów).
Trzy topowe spotkania na antenie TVN Turbo i Orange Sport
TOP 3 mecze Pucharu Polski 2013/2014 w TVN Turbo |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
Spotkanie |
Data |
AMR |
SHR % |
SHR % |
KGHM ZAGLEBIE LUBIN - ZAWISZA BYDGOSZCZ |
02-05-2014 |
377 711 |
2,70% |
3,15% |
ZAWISZA BYDGOSZCZ - GORNIK ZABRZE |
18-03-2014 |
148 096 |
1,00% |
1,16% |
ARKA GDYNIA - ZAGLEBIE LUBLIN |
16-04-2014 |
135 611 |
1,03% |
1,13% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
TOP 3 mecze Pucharu Polski 2013/2014 w Orange Sport |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
Spotkanie |
Data |
AMR |
SHR % |
SHR % |
KGHM ZAGLEBIE LUBIN - ZAWISZA BYDGOSZCZ |
02-05-2014 |
220 125 |
1,57% |
2,01% |
GORNIK ZABRZE - LEGIA WARSZAWA |
18-12-2013 |
145 975 |
0,96% |
0,54% |
JAGIELLONIA BIALYSTOK - ZAWISZA BYDGOSZCZ |
09-04-2014 |
132 133 |
0,97% |
1,36% |
W analizowanym okresie wśród wszystkich transmitowanych meczów Pucharu Polski większe wpływy reklamowe zanotował kanał TVN Turbo. Wyniosły one 585 tys. zł. Z kolei Orange Sport z reklam zarobił 300 tys. zł. (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Wpływy reklamowe z meczów Pucharu Polski 2013/2014 |
|
Stacja |
Wpływy (w zł) |
TVN Turbo |
585 483 |
Orange Sport |
300 030 |
Zdobywcą Pucharu Polski w piłce nożnej w sezonie 2013/2014 został klub Zawisza Bydgoszcz.
Dołącz do dyskusji: 600 tys. widzów finału Pucharu Polski, triumfatorem Zawisza Bydgoszcz