Technologie 2016-05-22
3

400 tys. użytkowników promocji Tidala w Play. Czego słuchają?

Margaret reklamująca usługę Tidal w Play Margaret reklamująca usługę Tidal w Play

Play ogłosił, że z promocji "Muzyka przeszła do Play", dającej nielimitowany dostęp do darmowej muzyki na platformie streamingowej Tidal, korzysta już 400 tys. użytkowników. Najczęściej słuchają oni muzyki w piątki, a najrzadziej w niedziele.

Analiza wykazała, że W poniedziałkowy poranek użytkownicy promocji Tidala w Play najczęściej słuchają utworu Coldplay "Hymn for the weekend", a tuż za nim jest Alan Walker i utwór "Faded". Tymczasem w piątkowy wieczór najczęściej słuchane piosenki to "Work" Rihannny" oraz "Cool me down" w wykonaniu Margaret.

Piątek to dzień, kiedy najczęściej jest słuchana muzyka, a najrzadziej jest ona włączana W niedzielę.

Analiza pokazała zależność, zgodnie z którą fani pewnych gatunków muzycznych spędzają na słuchaniu swoich ulubionych artystów znacznie więcej czasu niż inni. Najwięcej muzyki pochłaniają fani muzyki alternatywnej/indie, którzy spędzają o 1/3 więcej czasu z muzyką niż osoby słuchające popu. Kolejni na liście najaktywniejszych są fani hip hopu, rocka oraz metalu/hard rocka. Top 5 zamykają słuchacze jazzu.

Polscy słuchacze lubią tworzyć własne składanki, ale chętnie korzystają też z już gotowych. Na pierwszym miejscu, z wyraźną dominacją nad resztą pozycji, znajduje się składanka "Party". Kolejna na liście jest składanka "Workout".

70% muzyki słuchanej przez użytkowników promocji Tidala w Play to muzyka zagraniczna, a 30% - polska.

Autor: km

Więcej informacji: Tidal, Play, serwis streamingowy

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas