W drugim półroczu ub.r. liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce przypadło „Przyjaciółce” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lipca do grudnia 2014 roku sięgało 22,33 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,89 pkt. proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,86 proc. respondentów (spadek o 3,45 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,64 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,87 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,54 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,86 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,21 proc. czytelników, czyli o 2,64 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,72 proc. do 4,50 proc.
Zobacz tabelę
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek Polska” - miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.
Zobacz tabelęNa drugiej podstronie dane dwutygodników
- 1
- 2