Prasa 2008-02-06
0

2007: Fakt liderem, ostro w dół Dziennik

W 2007 r. spadła sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich - ponad 15 proc. stracił Dziennik. Miniony rok był udany dla "Gazety Wyborczej", która zanotowała sprzedaż o 15 tys. egzemplarzy większą niż w 2006 roku. Przedstawiamy podsumowanie 2007 r.

Liderem sprzedaży na rynku dzienników w 2007 roku pozostał "Fakt" (Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż wyniosła 514 tys. 499 sztuk, czyli o 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajęła "Gazeta Wyborcza", której w 2007 roku średnia sprzedaż wyniosła 443 tys. 307 sztuk i wzrosła o 3,4 proc. wobec 2006 roku.

Trzecie miejsce przypadło "Super Expressowi". Średnia sprzedaż tego dziennika spadła o 0,3 proc. i wyniosła 197 tys. 414 egzemplarzy.

Z kolei średnia sprzedaż "Dziennika" wyniosła 183 tys. 368 egzemplarzy i była niższa niż w 2006 roku o 15,2 proc. Straciła również "Rzeczpospolita".

Zobacz tabelę

Łączna sprzedaż wszystkich dzienników (m.in. Polski) w 2007 r. wyniosła 2,41 mln egzemplarzy i była o 2,2 proc. mniejsza niż rok wcześniej. Co dalej? Zdaniem Jakuba Bierzyńskiego, szefa grupy domów mediowych OMD, cytowanego przez GW, w tym roku na rynku zabraknie miejsca dla jednego z tytułów.


Autor: masz - GW

Więcej informacji: Dziennik, Fakt, Gazeta Wyborcza, zkdp

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ
<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter