10. serię „Rancza” oglądało średnio 5,3 mln widzów, o 1,59 mln osób więcej niż śledziło „Dziewczyny ze Lwowa” w analogicznym okresie ub.r. TVP1 w czasie nadawania serialu znokautowała konkurencję. Wpływy z reklam wyniosły 12,32 mln zł.
Dziesiąta seria „Rancza” gromadziła przed telewizorami średnio 5,30 mln widzów. Przełożyło się to na 30,90 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 22,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 26,79 proc. w grupie 16-59 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Serial oglądać można było w niedziele o godz. 20.25, w okresie od 4 września do 27 listopada br.
Największą widownię miał finałowy odcinek serii, który oglądało 6,11 mln osób.
Widownia „Rancza 10” odcinek po odcinku
Zobacz tabelęDla porównania, pokazywane jesienią ub.r. w tym paśmie „Dziewczyny ze Lwowa” gromadziły 3,71 mln widzów, a udział TVP1 wynosił 21,41 proc. w 4+ oraz 13,45 proc. w 16-49. Oznacza to, że „Ranczo” w tym czasie zyskało 1,59 mln widzów.
TVP1 podczas emisji dziesiątej edycji komediowej produkcji była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął TVN, pokazujący w tym czasie „MasterChef’a”, co przełożyło się na 13,17 proc. udziału. Dalej uplasowały się: Polsat (gł. „Kabaret na żywo”, a także koncerty i inne programy kabaretowe; 11,93 proc.) i TVP2 (filmy fabularne; 4,12 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Zobacz tabelęWpływy reklamowe z 13 odcinków dziesiątej edycji serialu wyniosły 12,32 mln zł, podczas gdy „Dziewczyny ze Lwowa” przed rokiem przyniosły z reklam 9,33 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
"Ranczo" hitem TVP
Wśród wszystkich dotąd wyemitowanych serii najwięcej widzów gromadziła czwarta - aż 8,28 mln osób, a najmniej pierwsza - 4,72 mln oglądających.
Oglądalność „Rancza” sezon po sezonie
Zobacz tabelę„Ranczo” to obyczajowo-komediowa opowieść o perypetiach mieszkańców małej podlaskiej wsi Wilkowyje. W obsadzie produkcji są m.in. Cezary Żak, Artur Barciś, Ilona Ostrowska i Paweł Królikowski. Reżyserem jest Wojciech Adamczyk. Serial nadawany jest w TVP1 od 2006 roku.
Warto dodać, że były dyrektor Jedynki Piotr Radziszewski zdecydował, iż dziesiąty sezon będzie ostatnim. W maju prezes ATM Grupy Andrzej Muszyński zapowiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że koniec „Rancza” nie jest przesądzony. Na razie jednak prace nad kontynuacją serialu się nie rozpoczęły.
Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.