SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ZKDP: Axel Springer źle zakwalifikował promocyjne e-wydania "Dziennika"

E-wydania "Dziennika" (Axel Springer Polska) rozpowszechniane w ramach promocji "e-wydanie "Dziennika" dla Klientów Era Biznes" nie spełniają wymagań prenumeraty e-wydań - uznał zarząd Związku Kontroli Dystrybucji Prasy i zobowiązał wydawcę do dokonania autokorekty.

Sprawę do ZKDP w marcu br. zgłosiła Agora. Wydawnictwo to złożyło wniosek o rozstrzygnięcie, w jaki sposób należy kwalifikować rozpowszechnianie egzemplarzy e-wydań "Dziennika", będących elementem akcji promocyjnej "e-wydanie "Dziennika" dla Klientów Era Biznes", a które Springer w styczniu i lutym br., zakwalifikował do rubryki prenumerata e-wydań. Agora argumentowała, że egzemplarze zakupione przez PTC (operator sieci Era) podlegają dalszej odsprzedaży klientom (prenumerata jest wliczona w abonament), a zgodnie z Regulaminem ZKDP do prenumeraty e-wydań zalicza się "egzemplarze sprzedane przez wydawcę (&) zamawiającemu bez prawa dalszej odsprzedaży". Spółka też twierdziła, iż brak jest podstaw do uznania, że PTC "jest przedsiębiorstwem specjalizującym się w sprzedaży e-wydań z przeznaczeniem na realizację przyjętych prenumerat", a nawet jeżeli tę czynność wykonuje w jego imieniu e-Kiosk, to zamówienie złożone przez abonentów sieci Era jest wyłącznie "techniczną czynnością", wymaganą przez obowiązujące przepisy prawa, umożliwiającą realizację nabytego w drodze oferty promocyjnej prawa do prenumeraty.

Axel Springer bronił się, argumentując, że e-wydania zostały sprzedane przez Axel Springer do e-Kiosk S.A. jako przedsiębiorcy specjalizującego się w sprzedaży e-wydań, a zamówienia "(&) składane są przez abonentów sieci Era w sposób w pełni świadomy, niezależnie od zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych (...)", co oznacza, że spełniono przesłanki uprawniające do zakwalifikowania egzemplarzy rozpowszechnianych w ramach promocji "e-wydanie "Dziennika" dla Klientów Era Biznes" do prenumeraty e-wydań.

Zarząd ZKDP uznał, że opisany powyżej sposób rozpowszechniania e-wydań "Dziennika"
nie spełnia wymagań prenumeraty e-wydań. Rozpowszechnianie e-wydań może być bowiem wykazywane w deklaracjach ZKDP wyłącznie w trzech rubrykach: sprzedaż egzemplarzowa e-wydań, prenumerata e-wydań i dystrybucja bezpłatnych e-wydań.

Wydawca może teraz albo nie wykazać w ogóle rozpowszechniania tych wydań w deklaracjach albo wykazać je w rubryce dystrybucja bezpłatnych e-wydań (po spełnieniu określonych warunków), musi jednak usunąć je z rubryki prenumerata e-wydań. Nowe rozwiązania dotyczące kwalifikacji e-wydań mają zostać wypracowane na najbliższym zjeździe ZKDP, który odbędzie się 25 czerwca br.

Axel Springer nie komentuje uchwały zarządu ZKDP.

Dołącz do dyskusji: ZKDP: Axel Springer źle zakwalifikował promocyjne e-wydania "Dziennika"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl