Wyrazisty „Wprost” z Tomaszem Lisem
- To jest człowiek, który potrafi stworzyć i prowadzić zespół, choć robi to stanowczą i twardą ręką – tak opisuje Tomasza Lisa, nowego naczelnego „Wprost”, Michał M. Lisiecki wydawca tego tygodnika.
Jaki będzie „Wprost” pod nowym kierownictwem? - Gotowa jest strategia, teraz musi zostać ona zrecenzowana przez zespół redakcyjny i jego nowe kierownictwo, bo to oni będą musieli te pomysły zaimplementować – odpowiada na pytanie portalu Wirtualnemedia.pl Michał M. Lisiecki, prezes AWR „Wprost” i Platformy Mediowej Point Group.
Wydawca nie ukrywa, że zależy mu na wzroście sprzedaży tygodnika „Wprost”. Zaznacza jednak, że ma świadomość iż zmiany będą wymagać czasu. - My mamy pewne oczekiwania, ale to od całego zespołu, a nie tylko od jednej osoby będzie zależało jaki będzie tygodnik „Wprost” – tłumaczy Lisiecki. - Już dziś, podczas wystąpienia na kolegium redakcyjnym, widziałem, że Tomasz Lis jest osobą wyrazistą i że linia tygodnika także taka właśnie będzie – dodał wydawca.
Wraz z Lisem do redakcji pisma dołączyli: Tomasz Plata (był m.in. redaktorem naczelnym miesięcznika "City Magazine", kierował działem kultury "Newsweeka" i tworzył sobotni "Magazyn" w "Dzienniku" ), Łukasz Ramlau (b. sekretarz redakcji "Gazety Wyborczej" i redaktor w magazynie "Duży Format ) i Aleksandra Karasińska (była szefowa redakcji "Wydarzeń" w Polsacie oraz wydawca w TVN i TVN 24). Informacje o tym, jakie funkcje obejmą oni w redakcji, wydawca ma podać w terminie późniejszym (więcej na ten temat).
Tomasz Lis obecnie prowadzi w TVP 2 autorski program publicystyczny „Tomasz Lis na żywo”. Swoja karierę zaczynał w TVP, później pracował także w TVN i Polsacie.
Jak na objecie przez Tomasza Lisa stanowiska redaktora naczelnego tygodnika „Wprost” zareagował zarząd TVP? - Zarząd dowiedział się o wspomnianej sprawie z mediów. Wszystkie związane z tym kwestie powinny być tematem rozmowy między TVP a Panem Lisem – wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Stanisław Wojtera, rzecznik prasowy TVP.
Z Tomaszem Lisem nie udało nam się wczoraj skontaktować.
Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Wprost” w I kwartale br. wyniosła 79 603 egz. I była mniejsza aż o 28,5 proc. w stosunku do I kwartału 2009 r. (dane ZKDP).
Dołącz do dyskusji: Wyrazisty „Wprost” z Tomaszem Lisem
Co było do przewidzenia ;-)