Wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne na minusie. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/światwiedzy655_1453842344.jpg)
Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 101 475 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 4,44 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 13,96 proc. do 55 618 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 23 759 egz., po spadku o 15,78 proc. - największym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 21 239 egz. (obniżyła się ona o 9,90 proc.).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 17 492 egz., po spadku o 15,43 proc.
ZKDP | I kwartał | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 158 677 | 101 475 | 101 475 | 159 970 | 106 191 | 106 191 | -4,44% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 96 760 | 55 766 | 55 618 | 124 024 | 64 694 | 64 644 | -13,96% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
W Sieci Historii | 57 017 | 23 789 | 23 759 | 59 977 | 28 304 | 28 211 | -15,78% |
Newsweek Polska Historia | 42 999 | 21 317 | 21 239 | 50 327 | 23 699 | 23 573 | -9,90% |
Focus Historia | 35 700 | 17 492 | 17 492 | 43 348 | 20 684 | 20 684 | -15,43% |
W marcu 2016 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 11,92 proc. do 103 032 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 57 483 egz., po spadku o 19,96 proc.
Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „Newsweek Historia” z 24 959 sprzedanych egz. Tytuł ten odnotował stratę, wynoszącą 8,45 proc.
Drugie miejsce należało do miesięcznika „W Sieci Historii” (22 564 egz.; w dół o 0,48 proc.), a najsłabiej wypadł magazyn „Focus Historia” (13 965 egz.; spadek o 25,74 proc. - największy wśród pism popularnonaukowych i historycznych).
ZKDP | marzec | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 159 971 | 103 032 | 103 032 | 159 955 | 116 970 | 116 970 | -11,92% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 101 500 | 57 533 | 57 483 | 133 939 | 71 870 | 71 820 | -19,96% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
W Sieci Historii | 57 002 | 24 989 | 24 959 | 59 970 | 27 333 | 27 263 | -8,45% |
Newsweek Polska Historia | 42 502 | 22 636 | 22 564 | 49 995 | 22 918 | 22 672 | -0,48% |
Focus Historia | 35 000 | 13 965 | 13 965 | 42 000 | 18 805 | 18 805 | -25,74% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne na minusie. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane