SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W TV Republika sześć razy mniej reklam niż przed bojkotem

Z początkiem lutego br. znacząco spadła liczba reklam na antenie TV Republika - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Jest ich średnio zaledwie ok. 100 dziennie, podczas gdy w listopadzie czy grudniu liczba spotów dochodziła czasem do ponad 600 w ciągu doby. Spoty ze stacji wycofało wiele firm, protestując przeciw mowie nienawiści.

Tomasz Sakiewicz w spocie autopromocyjnym TV RepublikaTomasz Sakiewicz w spocie autopromocyjnym TV Republika

Na potrzeby tej publikacji przeanalizowaliśmy dzień po dniu bloki reklamowe w Telewizji Republika w okresie od 26 stycznia do 8 lutego br. W ostatnich dniach stycznia liczba spotów emitowanych w ciągu doby dochodziła do 270. Wtedy w stacji reklamowały się jeszcze takie marki jak Biedronka, Milka (Mondelez), Nurofen (Berlin-Chemie), Haribo, Kia, Eurosach, Colgate czy XTB. 

Od początku lutego większość z wymienionych marek nie pojawia się już w TV Republika. W ciągu doby pokazywanych jest już tylko nieco ponad 100 spotów. Przykładowo 5 lutego było ich 108, a 6 lutego - 101.

CZYTAJ TEŻ: TV Republika wydłuża program Rachonia. Kłeczek na stałe po południu

Wśród marek dalej obecnych w blokach reklamowych na antenie TV Republika są m.in. Lidl, Febrisan (Takeda), Riso, Amol (Orifarm), Grześki (Colian), Tchibo, Nizoral i Cholinex (Stada Polska), Collaflex, C-Vitum, D-Vitum, Destresan (wszystkie należą do Oleofarmu), Berlinki (Animex), Vectra, Amol (Orifarm), 4 life direct.

W stacji reklamują się też spółki z Skarbu Państwa: Alior Bank, PKO BP i Totalizator Sportowy, a także grupa Cyfrowy Polsat, ze swoimi markami Plus, Plush i Polsat Box. Brokerem czasu reklamowego w TV Republika jest Polsat Media. 

Bojkot TV Republika po słowach o imigrantach

W pierwszym tygodniu stycznia br. wielu reklamodawców zaczęło wstrzymywać emisje swoich reklam w TV Republika w odpowiedzi na skandaliczne słowa Jana Pietrzaka i Marka Króla. Pierwszy mówił o barakach dla imigrantów, drugi - o chipowaniu imigrantów jak psy. Jako pierwsze decyzje o wstrzymaniu reklam w tej stacji podjęły - sprowokowane krytyką ze strony internautów - IKEA i mBank. Potem zaczęli dołączać kolejni: Pyszne.pl, Kaufland, USP Zdrowie, i wielu innych. Firma Wedel z kolei zamieniła spoty w plansze z definicją mowy nienawiści.

Niektórzy marketerzy zdecydowali o emisji reklam zgodnie z mediaplanem, by uniknąć kar, jakie zapowiedziało biuro reklamy Polsat Media - na wstrzymanie emisji spotów - zgodnie z regulaminem - groziły kary w wysokości sięgające nawet 100 proc. wartości całej kampanii.  Efekt wstrzymywanych reklam widać było w liczbie spotów - zmalała o połowę w porównaniu do grudnia, do ok. 250 na dobę. 

CZYTAJ TEŻ: Więcej informacji w TV Republika. „Flesz” co godzinę

22 stycznia na antenie TV Republika pojawiły się 3-minutowe spoty z telezakupami. Najpierw pokazywano pięć takich klipów w godzinach południowych. Od czwartku 1 lutego jest ich dużo więcej, ok. 10 każdego dnia. Pierwszy jest emitowany już przed godz. 9, a ostatni - po 17. Wcześniej stacja przez kilka lat pasmo telezakupowe pokazywała wczesnym popołudniem. Kilka tygodni temu zostało ono przesunięte na godz. 5-7 rano, a z początkiem lutego - na godz. 5-6.

- Spoty, które mamy, przesunęliśmy na prime time, bo wtedy lepiej się na nich zarabia. I zrobiło się miejsce w ramówce w porach dla gospodyń domowych. Telezakupy to dobre źródło zarobków - tłumaczył portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny stacji.

"Spoty u nas przynoszą ogromne korzyści"

W weekend Telewizja Republika zamieściła w swoim serwisie internetowym oraz w mediach społecznościowych komunikat informujący o tym, że emitowane w niej spoty „przynoszą reklamodawcom ogromne korzyści”. 

- Z różnych stron docierają do nas informacje o tym, że reklamy wyświetlane na naszej antenie przynoszą reklamodawcom ogromne korzyści - czytamy w opublikowanym wpisie. Sprecyzowano, że chodzi o efekty sprzedażowe. - Zarówno nasi reklamodawcy, jak i ich klienci, informują nas o skokowym wzroście sprzedaży. Niektóre z nich trzeba nawet domawiać, gdyż zamówień jest coraz więcej - opisała spółka. - Niezmiernie nas to cieszy! Dziękujemy za to, że darzą nas Państwo tak dużym zaufaniem! Liczymy na dalszą owocną współpracę również z kolejnymi potencjalnymi reklamodawcami - dodała.

CZYTAJ TEŻ: TV Republika z nowym znaczącym inwestorem. „Mamy co miesiąc nową emisję”

Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 215 233 osoby, co dało 4,01 proc. udziału w rynku oglądalności. Rok wcześniej stacja miała 0,12 proc. udziału. Po skokowym wzroście oglądalności Polsat Media już dwa razy mocno podniósł ceny reklam w stacji (pierwszym razem z 550 zł za spot do ponad 12 tys. zł). Druga podwyżka obowiązuje od początku lutego.

W 2022 roku Telewizja Republika zanotowała wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Dodatnią rentowność osiągnęła dopiero drugi raz w swojej 10-letniej historii. W ciągu 11 lat działalności nadawca wiele razy sprzedawał swoje nowe akcje. Pod koniec 2022 roku przeprowadził 41. emisję walorów, objęły je wtedy spółki zarządzające tytułami prasowymi i internetowymi Tomasza Sakiewicza.

Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 215 233 osoby, co dało 4,01 proc. udziału w rynku oglądalności. Rok wcześniej stacja miała 0,12 proc. udziału. Po skokowym wzroście oglądalności Polsat Media już dwa razy mocno podniósł ceny reklam w stacji. Druga podwyżka obowiązuje od początku lutego.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-republika-jak-ogladac-mux-ile-zarabia-z-reklam
3-minutowe spoty z telezakupami na antenie Telewizji Republika pojawiły się 22 stycznia. Do końca zeszłego miesiąca codziennie pokazywano pięć takich klipów w godzinach południowych. Od czwartku 1 lutego jest ich dużo więcej, ok. 10 każdego dnia. Pierwszy jest emitowany już przed godz. 9, a ostatni - po 17. Wcześniej stacja przez kilka lat pasmo telezakupowe pokazywała wczesnym popołudniem. Kilka tygodni temu zostało ono przesunięte na godz. 5-7 rano, a z początkiem lutego - na godz. 5-6.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-republika-telezakupy-reklama-michal-rachon-danuta-holecka-milosz-kleczek
3-minutowe spoty z telezakupami na antenie Telewizji Republika pojawiły się 22 stycznia. Do końca zeszłego miesiąca codziennie pokazywano pięć takich klipów w godzinach południowych. Od czwartku 1 lutego jest ich dużo więcej, ok. 10 każdego dnia. Pierwszy jest emitowany już przed godz. 9, a ostatni - po 17. Wcześniej stacja przez kilka lat pasmo telezakupowe pokazywała wczesnym popołudniem. Kilka tygodni temu zostało ono przesunięte na godz. 5-7 rano, a z początkiem lutego - na godz. 5-6.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-republika-telezakupy-reklama-michal-rachon-danuta-holecka-milosz-kleczek
3-minutowe spoty z telezakupami na antenie Telewizji Republika pojawiły się 22 stycznia. Do końca zeszłego miesiąca codziennie pokazywano pięć takich klipów w godzinach południowych. Od czwartku 1 lutego jest ich dużo więcej, ok. 10 każdego dnia. Pierwszy jest emitowany już przed godz. 9, a ostatni - po 17. Wcześniej stacja przez kilka lat pasmo telezakupowe pokazywała wczesnym popołudniem. Kilka tygodni temu zostało ono przesunięte na godz. 5-7 rano, a z początkiem lutego - na godz. 5-6.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-republika-telezakupy-reklama-michal-rachon-danuta-holecka-milosz-kleczek

Dołącz do dyskusji: W TV Republika sześć razy mniej reklam niż przed bojkotem

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Novumm
"Mowa nienawiści" to jeden z najgłupszych wynalazków środowisk lewicy europejskiej ,aczkolwiek skuteczny sposob na walkę z przeciwnikami politycznymi. To swoisty terroryzm stosowany w celu rzekomej walki o "wartości"...
odpowiedź
User
Polak
"Mowa nienawiści" to jeden z najgłupszych wynalazków środowisk lewicy europejskiej ,aczkolwiek skuteczny sposob na walkę z przeciwnikami politycznymi. To swoisty terroryzm stosowany w celu rzekomej walki o "wartości"...

Prawica ma swój odpowiednik i nazywa się on obraza uczuć religijnych. To swoisty terroryzm stosowany w celu rzekomej walki o "wartości"...
odpowiedź
User
GHT
Dadzo radę będą podawać na antenie numery kont dla Polski Północnej i dla Polski Południowej jak Tadek z Torunia.
odpowiedź