Stowarzyszenie mali bracia Ubogich przekonuje do wolontariatu na rzecz seniorów
Wystartowała kampania społeczna „Co za różnica?” promująca wolontariat na rzecz osób starszych i samotnych w ramach Programu „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Za kompleksową realizację akcji odpowiada agencja LUCKYYOU.
![fot. Stowarzyszenie mali bracia Ubogich](https://static.wirtualnemedia.pl/media/new/top/664b7c160b206_malibracia-seniorka.png)
Badania Instytutu Badań Pollster na zlecenie Stowarzyszenia mali bracia Ubogich wskazują, że aż 73 proc. osób powyżej 80. roku życia żyje samotnie, a ponad połowa seniorów dotkliwie odczuwa brak towarzystwa innych osób. Ten problem, wraz z procesem starzenia się społeczeństwa, będzie się pogłębiał. Jedną z propozycji wsparcia samotnych seniorów jest wolontariat uczestniczący w ramach Programu „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Startująca 20 maja kampania ma wesprzeć Stowarzyszenie w poszukiwaniu wolontariuszy w trzynastu miastach biorących udział w projekcie: osób gotowych na zbudowanie długiej, bliskiej relacji i ofiarowanie swojego czasu samotnej osobie starszej.
– Programem „Obecność” odpowiadamy na jedną z największych epidemii tego wieku: samotność. Starsze osoby bardzo potrzebują uwagi, wysłuchania i obecności drugiego człowieka, o czym każdego dnia przekonują się nasi wolontariusze – tłumaczy Joanna Mielczarek, dyrektor Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Zobacz: Aż 13 proc. samotnych osób powyżej 80 lat nie wychodzi z domu
Stowarzyszenie mali braci Ubogich szuka wolontariuszy
W ramach kampanii przygotowano cztery spoty video oraz kreacje statyczne prezentujące wpływ wolontariusza na codzienność osoby starszej. Bohaterami spotów i sesji zdjęciowej są prawdziwi poznańscy seniorzy, sympatycy Stowarzyszenia mali braci Ubogich.
Szczegóły na temat kampanii i formularz zapisu do Programu znaleźć można na stronie cozaroznica.pl. Najintensywniejsze działania promocyjne kampanii potrwają do końca czerwca, ale nabór w Programie trwa przez cały rok.
Kreacje kampanii dostępne są na nośnikach OOH i DOOH (citylighty, billboardy, bankomaty, komunikacja miejska) we wszystkich trzynastu miastach działania Programu „Obecność” - w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Pruszkowie, Legionowie, Gnieźnie, Świdniku, Tarnowie, Wałbrzychu i Pabianicach. Zaplanowano również szerokie działania w social mediach i strategię performance.
Dołącz do dyskusji: Stowarzyszenie mali bracia Ubogich przekonuje do wolontariatu na rzecz seniorów