„Polityka” najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii. Rośnie sprzedaż „Newsweek Polska”

Liderem sprzedaży wydania wśród tygodników opinii w drugim kwartale 2023 roku była „Polityka”, a „Newsweek Polska” wyprzedził „Gościa Niedzielnego”. Niemal wszystkie tytuły odnotowały wyraźne spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W drugim kwartale 2023 roku liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie tygodników opinii była „Polityka” (Polityka). Jej wynik wyniósł 81 188 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Było to o 8,26 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

„Newsweek Polska” wyprzedził „Gościa Niedzielnego”

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą wydania na poziomie 63 970 egz., po wzroście o 4,22 proc. - jedynym w zestawieniu. W maju ub.r. szefem tygodnika przestał był Tomasz Lis, który tę funkcję piastował od kwietnia 2012 roku. Obowiązki redaktora naczelnego „Newsweek Polska” tymczasowo przejął Dariusz Ćwiklak, dotychczasowy wicenaczelny tygodnika. Od lipca ub.r. funkcję pełni Tomasz Sekielski.

Na trzecią lokatę spadł „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 63 647 egz. Tytuł odnotował największy w zestawieniu spadek - wynoszący 18,59 proc. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych.

Dalej uplasowały się: „Sieci” (28 875 egz.; w dół o 6,79 proc.), „Tygodnik do Rzeczy” (27 135 egz.; - 9,03 proc.), „Tygodnik Powszechny” (21 427 egz.; - 9,41 proc.), „Gazeta Polska” (17 235 egz.; - 12,02 proc.) oraz „Przegląd” (11 917 egz.; - 4,17 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-gazet-w-polsce-fakt-spadla-do-124-tys-ezg-gazeta-wyborcza-stracila-najwiecej-ponizej-40-tys-egz,7169497340545153a ##

Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 148 549 egz. (spadek o 9,84 proc.).

grafika

Średnia sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - tygodników opinii w drugim kwartale br. wyniosła 463 943 egz. (dane wraz z „Tygodnikiem Angora”). Była o 8,91 proc. niższa niż w drugim kwartale 2022 roku.

Sprzedaż e-wydań wszystkich tytułów wzrosła o 18 proc., „Polityka” na czele

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące tygodniki: „Polityka” (24 319 egz.), „Newsweek Polska” (18 127 egz.) i „Tygodnik do Rzeczy” (7 160 egz.). Te same tytuły znajdują się na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania (ich wyniki wynoszą odpowiednio 29,95 proc., 28,34 proc. i 26,39 proc.

Łączna średnia sprzedaż e-wydań wszystkich tygodników opinii w drugim kwartale br. wyniosła 59 737 egz., po wzroście o 18,42 proc.

grafika

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Donald Trump o przejęciu Warner Bros. przez Netflixa. "To może być problemem"

Donald Trump o przejęciu Warner Bros. przez Netflixa. "To może być problemem"

Były prezenter VOX FM w Radiu Rekord

Były prezenter VOX FM w Radiu Rekord

Jak się (nie) robi dziennikarzy w Polsce. Dziekan z UW w szczerym wywiadzie

Jak się (nie) robi dziennikarzy w Polsce. Dziekan z UW w szczerym wywiadzie

Fuzja Netfliksa i HBO Max. "Zabetonuje to dominację platformy w Polsce"

Fuzja Netfliksa i HBO Max. "Zabetonuje to dominację platformy w Polsce"

Quiet luxury ze sklepu meblowego wprost do Twojego wnętrza – jak skompletować wyposażenie?
Materiał reklamowy

Quiet luxury ze sklepu meblowego wprost do Twojego wnętrza – jak skompletować wyposażenie?

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]