RTL i ZDF na czele oglądalności wśród niemieckich stacji
Publiczny niemiecki nadawca ZDF utrzymał w 2022 roku pozycję lidera oglądalności, RTL był najpopularniejszy wśród młodszej widowni. Rekordowy rok na rynku naszych zachodnich sąsiadów odnotował Warner Bros Discovery.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/zdf-logo655.jpg)
ZDF (Zweites Deutsches Fernsehen, czyli drugi program niemieckiej telewizji publicznej) miał udział w rynku na poziomie 14,5 proc. całkowitej widowni w wieku powyżej trzech lat - donosi c21media.net. Stanowi to nieznaczny spadek o 0,2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, co jednak wystarczyło, aby dać kanałowi zwycięstwo 11. rok z rzędu. ARD zajął drugie miejsce, przyciągając łącznie 13,4 proc. (-0,2) widzów, a kanał Das Erste zdobył 12,3 proc. (+0,2).
RTL, najsilniejsza stacja prywatna, zdobyła 7,5 proc. (+0,3) całkowitej widowni, podczas gdy Sat.1 uzyskała 5,1 proc. (-0,1), Vox - 4,7 proc. (+0,2), ProSieben - 3,3 proc. (-0,4), Kabel Eins - 3,0 proc. (-0,2), ZDFneo - 2,6 proc. (-0,2) i RTL Zwei również 2,6 proc. (+0,1).
W istotnej dla reklamodawców grupie widzów w wieku od 14 do 49 lat obraz jest nieco inny. RTL zajęła pierwsze miejsce ze średnią 9,9 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się ProSieben - 8,2 proc., Das Erste - 8,1 proc. i ZDF - 7,3 proc.. Vox miał 6,7 proc. widowni, Sat.1 - 6,6 proc., Third Party - 5,9 proc., a Kabel Eins - 4,3 proc. Następnie RTL Zwei z 4,1 proc., ZDFinfo - 2,1 proc. i ZDFneo - 1,9 proc.
Tymczasem Warner Bros Discovery odnotował rekordowy rok w Niemczech z 5-procentowym udziałem w rynku w całym 2022 roku. Warner Bros Discovery Germany poinformowało także, że jego bezpłatne kanały telewizyjne DMAX, TLC, Eurosport 1, Home & Garden TV i Tele 5 osiągnęły w ub.r. udział na poziomie 4,3 proc. wśród osób w wieku 14-49 lat.
Wraz z markami płatnej telewizji Warner TV Series, Comedy & Film, Discovery Channel, Cartoon Network i Boomerang, portfolio osiągnęło 5 proc. udziału w rynku w 2022 roku. Animal Planet i CNN uzupełniają ofertę firmy.
„Nowy rekord to wspaniały wynik na koniec ekscytującego roku dla nas i całej branży medialnej. Dobre liczby świadczą o entuzjazmie naszych fanów dla naszych treści i motywują nas do ciągłego rozwijania oferty. Nasze zróżnicowane portfolio stawia nas w optymalnej pozycji do dalszego wzrostu, zarówno w darmowej, jak i płatnej telewizji. Chcemy kontynuować to w przyszłym roku i przenieść Warner Bros Discovery na wyższy poziom” - powiedział cytowany przez c21media.net Hannes Heyelmann, dyrektor generalny Warner Bros Discovery GSA.
Dołącz do dyskusji: RTL i ZDF na czele oglądalności wśród niemieckich stacji