Robert Lewandowski królem polskiego Facebooka, najaktywniejsze Radio Maryja. Na Twitterze dominuje TVN24 (raport Sotrendera)
Piłkarz Robert Lewandowski ma najwięcej fanów na polskim Facebooku - ponad 9 milionów. Zostawia daleko w tyle Kubę Błaszczykowskiego, Play czy Allegro - wynika z analizy firmy Sotrender. Największą liczbę postów na Facebooku opublikowano na stronach Radia Maryja oraz Sok z Buraka. Na Twitterze zaś największy profil pod względem liczby obserwujących ma TVN24, a pod względem liczby wysłanych tweetów Onet Wiadomości.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/lewandowski-oshee655.png)
Robert Lewandowski ma największy na polskim Facebooku fanpage, który polubiło ponad 9,11 mln użytkowników portalu. Podium uzupełniają Kuba Błaszczykowski (2,29 mln fanów) oraz Play (2,24 mln fanów). Wśród profili marek, w czołówce zestawienia największych profili znalazły się jeszcze Allegro, Demotywatory, Serce i Rozum, Pyszności i Mr. Gugu & Miss Go. Media w tej części zestawienia reprezentuje Radio Eska (na miejscu szóstym). Dziesiątkę uzupełnia profil trenerki fitness Ewy Chodakowskiej.
Liderem polskiego Facebooka pozostaje niezmiennie, bijąc rywali na głowę o prawie 7 milionów fanów. Na podium znalazł się również jego kolega z reprezentacji – Kuba Błaszczykowski, zaś na 3. miejscu Play.
Z kolei najszybciej rosnącymi profilami w 2019 roku były Noizz Food, Pyszności, LOL mania, Jurek Owsiak i Dziki Trener.
Najbardziej angażujące były, profile publikujące memy i zabawne treści - LOL mania, Sok z Buraka i Popularne. Wśród najbardziej angażujących znalazło się też Radio ESKA.
Największą liczbę postów w 2019 roku (ponad 26 tysięcy) opublikowało Radio Maryja, prześcigając w kategorii "Najbardziej Aktywni" Sok z Buraka, Wirtualną Polskę, naTemat i Onet.
Najczęściej używanym hashtagiem na Facebooku był bezkonkurencyjnie #wieszwięcej, którym oznacza swoje posty tvp.info.
Najlepszym postem roku, pod względem zaangażowania, był post konkursowy Coca-Coli, pod którym użytkownicy mogli wybierać miasta, które odwiedzi świąteczna ciężarówka. Co ciekawe, również w podsumowaniu roku 2018 na Facebooku post Coca-Coli z trasą świątecznej ciężarówki cieszył się ogromną popularnością.
Twitter w 2019 roku: dominuje TVN24 i Lewandowski
Największym profilem na polskim Twitterze w 2019 roku był profil TVN24, a tuż za nim uplasował się inny Robert Lewandowski. Najpopularniejszym politykiem natomiast okazał się Donald Tusk, wyprzedzając Andrzeja Dudę i papieża Franciszka. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwa profile mediów - MTV Polska i Newsweek Polska.
Z kolei najbardziej angażującym i jednocześnie najszybciej rosnącym profilem w 2019 roku był profil Auschwitz Memorial, co widać także w zestawieniu najlepszych tweetów.
Najczęściej wspominane przez użytkowników były profile partii politycznych: PiS i PO oraz portali informacyjnych: tvp.info i tvn24.
Wśród najczęściej tweetujących, a zatem najbardziej aktywnych, były profile informacyjne Onet Wiadomości, Polskie Radio 24, Radio Maryja oraz, co ciekawe, Janusz Piechociński.
Podobnie jak na Facebooku, najpopularniejszym hashtagiem był #wieszwiecej od tvp.info.
Najlepszy post na Twitterze w 2019 należał do Roberta Lewandowskiego, ale znaczna większość najbardziej angażujących tweetów została opublikowana na profilu Auschwitz Memorial. W TOP15 tweetów 2019 roku, dwa należały również do polityka Dominika Tarczyńskiego.
Dołącz do dyskusji: Robert Lewandowski królem polskiego Facebooka, najaktywniejsze Radio Maryja. Na Twitterze dominuje TVN24 (raport Sotrendera)