OKO.press dla „Polityki” sparodiowało „Wiadomości” - „wytropiło” w niej patriarchat, postkomunizm i alkohol (wideo)
Z okazji 60-lecia „Polityki” pokazano humorystyczny materiał mający krytykować pismo a jego redakcję w stylu, w którym niektóre tytuły i osoby publiczne krytykowano w „Wiadomościach” TVP1. W klipie główne role odgrywają dziennikarze „Polityki”, na czele z redaktorem naczelnym Jerzym Baczyńskim. Materiał przygotowała redakcja OKO.press.
![Jerzy Baczyński](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/baczynskijerzy-polityka-parodia655.png)
Spot zaczyna się od czołówki „Wiadomości’. Potem lektor opisujący jubileusz „Polityki” podkreśla komunistyczne pochodzenie pisma oraz to, że po 1989 roku „broniła postkomunizmu i walczyła z narodem i Kościołem”. W ujęciach z redakcji tygodnika eksponowane są socjalistyczne plakaty propagandowe oraz butelki i plakaty z mocnym alkoholem.
Redaktor naczelny Jerzy Baczyński przedstawiany jest jako despota, który „sprawuje tu władzę absolutną”. W ogóle w redakcji panuje skrajny patriarchat (pokazuje to scenka, w której Piotr Pytlakowski jest obsługiwany przez koleżanki) i kosmopolityzm (niektórzy pracownicy ukradkiem rozmawiają przez telefon w obcych językach) i schowane są symbole religijne (w jednym z pokojów nie ma krzyża, a obraz Matki Boskiej jest w szufladzie).
W spocie pojawia się redaktor naczelny OKO.press Piotr Pacewicz (wydawca „Polityki” i Agora w połowie ub.r. wsparły uruchomienie serwisu). Początkowo twierdzi, że sam wymyślił stronę, ale po szybkim przywołaniu do porządku przez Jerzego Baczyńskiego to jemu przypisuje zasługi w tym zakresie.
Klip zaprezentowano w piątek podczas imprezy z okazji jubileuszu „Polityki”. Materiał został przygotowany przez Roberta Kowalskiego, dziennikarza OKO.press, jako prezent dla „Polityki” na 60-lecie.
W ub.r. dwa klipy parodiujące „Wiadomości” przygotował Jacek Fedorowicz wspólnie z Nowoczesną, z programu żartował też kanał youtube'owy Baj-Kał.
![](justynasobolewska150.png)
Przypomnijmy, że w ostatnich miesiącach w „Wiadomościach” pokazano kilka materiałów w mocno krytycznym tonie opisujących „Gazetę Wyborczą” i jej redaktora naczelnego Adama Michnika. W przypadku „GW” analizowano głównie spadek jej sprzedaży (m.in. to że została wyprzedzona pod tym względem przez „Super Express”) i zwolnienia grupowe w redakcji (w całej Agorze rozstano się ze 176 pracownikami), a w przypadku Michnika - zaangażowanie w działania Komitetu Obrony Demokracji oraz sugerowanie, że problemy „GW” są związane z działaniami obecnego obozu rządzącego.
„Wiadomości” w październiku i listopadzie ub.r. pokazały też serię materiałów w negatywnym tonie przedstawiających finansowanie niektórych organizacji pozarządowych, za co redakcję skrytykował m.in. minister kultury Piotr Gliński. Z kolei w TVP Info regularnie emitowane są dżingle autopromocyjne z zabawnymi wypowiedziami Ryszarda Petru.
Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Polityki” wynosiła 118 419 egz.
Dołącz do dyskusji: OKO.press dla „Polityki” sparodiowało „Wiadomości” - „wytropiło” w niej patriarchat, postkomunizm i alkohol (wideo)
Jak dowodzi panująca nam władza z siebie śmiać się potrafią tylko ludzie o pewnym ilorazie inteligencji, wyższym od, skądinąd bardzo sympatycznego ( co go odróżnia od panujących), Forresta Gumpa!
Problem w tym, że powyższy spot tak strasznie chce być zabawny, że wyszło z tego desperackie spinanie pośladów pt. za wszelką cenę musimy udowodnić jak bardzo jesteśmy wyluzowani i jak wielki mamy dystans do samych siebie... A coś takiego robione na siłę już nie jest śmieszne tylko groteskowe... Tylko niestety "ludzie o pewnym ilorazie inteligencji" nie są w stanie tego pojąć gdyż, jak widać, ów iloraz inteligencji jednak jest zbyt niski...