Podwyżki w Play i dawnej sieci UPC Polska
Firma Play rozsyła do klientów z umowami bez okresu zobowiązania, wiadomość pod tytułem „Informacja o zmianie wysokości abonamentu” od 1 czerwca. Operator informuje o podniesieniu o kilka złotych opłaty za usługę internetu światłowodowego. – Zmiany dotyczą klientów z umowami bezterminowymi zarówno z bazy Play jak i byłego UPC – informuje Wirtualnemedia.pl Katarzyna Tajak-Pietrowska z biura prasowego Play.

Zbliżający się koniec pierwszej połowy roku to dla dostawców płatnej telewizji oraz internetu okazja do podwyżek. We wtorek informowaliśmy, że ceny podnosi sieć kablowa Inea. Tym razem na podobny krok zdecydował się Play. Zmiana cennika dotyczy m.in. dawnych klientów UPC Polska, przejętej kilka lat temu przez tego operatora.
Jak Play tłumaczy podwyżkę?
Operator dziękuje w e-mailu za korzystanie z jego usług. - W ostatnich latach, z myślą o Państwa komforcie inwestujemy w nowe technologie, rozszerzamy dostępność naszych usług i rozbudowujemy nasze portfolio o nowe, innowacyjne produkty – czytamy w liście rozsyłanym do abonentów.
Dalej firma wyjaśnia przyczyny zmiany cennika. – Od momentu zawarcia umowy z Państwem znacząco wzrosły koszty świadczenia usług telekomunikacyjnych m.in. wzrost kosztów dostępu do sieci światłowodowej. Dlatego w obliczu wzrastających kosztów świadczenia usług podjęliśmy decyzję o zmianie wysokości abonamentu – informuje Play.
Na przykład w przypadku osób, które podpisały z UPC Polska umowę dotyczącą usługi internetu światłowodowego do 500 Mb/s będą płacić o 5,93 zł więcej abonamentu. Dotychczas usługa kosztowała 72,99 zł. Klienci, którzy akceptują obowiązujący od czerwca cennik, nie muszą nic robić.
– Jeśli nie akceptują Państwo zmiany kwoty abonamentu, mogą Państwo wypowiedzieć Umowę do momentu wejścia zmiany w życie. Wypowiedzenie nie będzie wiązało się z obowiązkiem zwrotu ulgi ani zapłatą odszkodowania. Wierzymy, że ta niełatwa decyzja o zmianie ceny spotka się z Państwa zrozumieniem i zostaną Państwo z nami na dłużej – kończy wiadomość Play.
Skargi byłych klientów UPC Polska do UOKiK
Play po przejęciu UPC Polska wiele miesięcy pracował nad przywróceniem do oferty IPTV kanałów oferowanych przez sieć kablową. Obecnie oferuje też wiele dodatkowych stacji. Mimo tego część klientów wciąż narzeka na jakość usług i obsługi klienta oraz awarie po fuzji.
– Od początku roku wpłynęło ok. 240 sygnałów. Dotyczą one m.in. jakości usług, jakości obsługi klienta, awarii, podwyżek inflacyjnych, wprowadzenia w błąd przez pracowników, rozbieżności kwot na fakturach, fuzji UPC z Play – mówiła pod koniec marca Wirtualnemedia.pl Kamila Guzowska z Zespołu Prasowego Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jakie działania podjął UOKiK? – Prezes UOKiK prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawie P4. Dotyczą one m.in. oferowania i świadczenia usług konsumentom będącym wcześniej klientami UPC Polska oraz wprowadzenia przez P4 do wzorców umów klauzul upoważniających do zmian wysokości opłat za usługi telekomunikacyjne w zależności od sytuacji gospodarczej – odpowiedziała Guzowska.
Postępowania w UOKiK trwają wiele miesięcy, a czasami nawet kilka lat. Po takim czasie grzywną karano na przykład konkurencyjną wobec Play Vectrę. – Sprawdzamy, czy istnieją przesłanki do postawienia zarzutów naruszenia zbiorowych interesów konsumentów lub stosowania niedozwolonych postanowień wzorców umownych – dodała przedstawicielka UOKiK.
Dołącz do dyskusji: Podwyżki w Play i dawnej sieci UPC Polska
Telewizja max 0,80 zł
Interent światłowodowy 5,68 zł