Platforma Mediowa Point Group w 2013 roku na plusie, mimo spadku przychodów

Platforma Mediowa Point Group, właściciel m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała w ub.r. spadek przychodów, ale zakończył go z zyskiem netto. Spółka rozmawia na temat przejęć w sektorze mediów i nowych technologii.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Platforma Mediowa Point Group w 2013 roku na plusie, mimo spadku przychodów
Michał M. Lisiecki, prezes PMPG / fot. Maksymilian Rigamonti

Z raportu finansowego PMPG wynika, że jej przychody w 2013 roku wyniosły 65 mln zł, o 5 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast zysk operacyjny uplasował się na poziomie 8,1 mln zł przy 4,9 mln zł starty rok wcześniej, a EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) wyniosła 9,3 mln zł (-4,1 mln zł). W ub.r. spółka wypracowała 6,5 mln zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej starta netto wyniosła aż 11,7 mln zł.

Spółka w grudniu ub.r. prognozowała ,że w 2013 roku jej przychody wyniosą 62,9 mln zł, a EBITDA będzie w wysokości 6,8 mln zł.

- Ostatecznie roczne wyniki finansowe grupy są wyższe również od skorygowanej prognozy, a  na pozycjach EBIT i EBITDA odchylenie to przekracza 10 proc. Ta różnica wynika z faktu porządkowania struktury grupy kapitałowej - aktualizacja wartości posiadanych aktywów oraz sprzedaż jednostek nieprowadzących działalności gospodarczej spowodowały pozytywne zmiany w pozycjach rachunku wyników w stosunku do założeń prognozy - podano w komunikacie.

Na bieżący rok zarząd PMPG prognozuje osiągnięcie przychodu w wysokości 64 mln zł, zaś EBITDA ma wynieść 8 mln zł (więcej na ten temat).

W komunikacie czytamy, że „tak znacząca poprawa wyników Grupy w 2013 r. i optymistyczna prognoza 2014 r. to efekt wprowadzonej i utrzymywanej w spółkach dyscypliny budżetowej oraz dalszej optymalizacji kosztów”. Obecnie realizowany jest ostatni etap restrukturyzacji związany ze zmianą siedziby spółek należących do grupy (dowiedz się więcej).

PMPG w tym roku chce doprowadzić do tego, by jej przychody były przewidywalne i stabilne. Spółka zapowiada nowe projekty organiczne i akwizycje. - W przedmiocie tych ostatnich zarząd prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami działającymi przede wszystkim w obszarze technologii i nowych mediów. W sferze naszego zainteresowania są wyłącznie podmioty o stabilnych podstawach i możliwościach rozwoju - podaje spółka.

Spółka PMPG jest właścicielem tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy” oraz serwisów internetowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"

Agnieszka Kołodziejska odchodzi z Radia ZET. "Chciałabym żyć z podróżowania"

Agnieszka Kołodziejska odchodzi z Radia ZET. "Chciałabym żyć z podróżowania"