PHD z globalnym budżetem mediowym herbat Lipton
Sieć mediowa PHD (Omnicom) wygrała przetarg na globalną obsługę mediową firmy Ekaterra, do której należą takie marki herbat, jak m.in. Lipton, Pukka czy Tazo.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/liptonyellowlabel_fLASFuw655.jpg)
PHD wygrał globalny przetarg mediowy firmy Ekaterra, która przejęła herbaciane marki od Unilevera, w tym m.in. markę herbat Lipton. Szacunkowe roczne wydatki firmy na reklamę to 70 milionów dolarów.
Przetarg prowadzony był od marca br. Brały w nim udział - obok PHD - także UM (Mediabrands) oraz Mindshare (GroupM/WPP), który bronił obsługi tego budżetu. Przetargiem zarządzała firma ID Comms.
Do obowiązków PHD należy planowanie i zakup mediów tradycyjnych i cyfrowych (w tym handel) dla portfolio Ekaterra, które obejmuje takie marki, jak Lipton, PG Tips, Pukka, T2 i Tazo.
PHD będzie nadzorować obsługę mediową firmy na 42 rynkach, w tym w Ameryce Północnej, Wielkiej Brytanii, Australii, Chinach, Azji i Pacyfiku, regionie EMEA i Ameryce Łacińskiej.
Unilever zawarł umowę sprzedaży działu herbaty funduszowi CVC Capital Partners Fund jesienią ubiegłego roku. Transakcja o wartości 4,5 miliarda dolarów została sfinalizowana pod koniec czerwca br. Ekaterra to największy na świecie biznes herbaciany, którego roczna sprzedaż wynosi 3,6 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: PHD z globalnym budżetem mediowym herbat Lipton