SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kahlúa, HSBC i Heineken z najlepszymi reklamami wg Kantara

Firma Kantar ujawniła zwycięzców swoich nagród Creative Effectiveness Awards 2024, przyznawanych za najlepsze reklamy telewizyjne,  digitalowe, w serwisach społecznościowych, drukowe, outdoorowe oraz reklamy z całego świata, m.in. testowane przez sztuczną inteligencję.

Nagrody Kantar to jedyne nagrody oparte na autentycznych opiniach konsumentów na całym świecie, a w 2023 roku w testach reklam realizowanych przez firmę na całym globie wzięło udział 1,97 mln konsumentów. 

Zdobywcy nagród prezentują reklamy, które konsumenci uznali za najbardziej nośne wśród tysięcy reklam przetestowanych przez Kantar w 2023 roku. Wyniki wskazują, co jest motorem skuteczności reklam i uwypuklają kreatywne techniki wykorzystywane przez najlepszych reklamodawców na świecie do budowania kontaktów z konsumentami. 

W 5. edycji nagród Kantar rozszerzył kategorie Digital/Social oraz TV, uwzględniając po 15 zwycięzców w każdej z nich, a także po raz pierwszy nagrodził jakość kreacji reklamowych ocenianych na podstawie testów opartych na zastosowaniu sztucznej inteligencji. LINK AI to rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, służące do testowania reklam cyfrowych i telewizyjnych. 

Najlepsze kreacje w obszarze Digital/Social, TV i Print/Outdoor zostały stworzone przez różne marki, w różnych kategoriach i na różnych rynkach. Ma to podkreślać uniwersalną moc wykorzystania kreatywności do budowania znaczących relacji z konsumentami. 

Najlepszą reklamą w kategorii Digital / Social okazała się reklama Kahlúa “15s Gasp feat. Salma Hayek” (Wieden+Kennedy). Tuż za nią uplasowała się reklama Lego w Chinach “Lego Trademark” przygotowana przez Lego Agency. Podium zamyka brytyjska reklama Timberland “This is not a boot” agencji Industry.

W kategorii Print/Outdoor w pierwszej trójce zwycięzców znalazły się reklamy: HSBC “Cost of living” (VML), Heinekena “H150 Whateverken” (LePub) i reklama Adidasa w Chinach “Adidas SS23 Climacool” (Hypemaker).

Do ścisłej czołówki nagrodzonych w kategorii TV trafiły reklamy: Heinekena w Południowej Afryce “H150 Whateverken” (LePub), Cadbury w Wielkiej Brytanii “Yours for 200 years” (VCCP) i Samsunga w Brazylii “Neo OLED 2023 More wow then ever” (BBH). 

Z kolei w kategorii reklam testowanych narzędziem LINK AI nagrodzono: reklamę marki Dettol na Facebooku w Wielkiej Brytanii “Your laundry has something to tell you” (Energy Studios), telewizyjny spot Nissana w USA “Nissan Ariya Dualities” (TBWA) oraz indyjską reklamę na YouTube Aashirvaad “Hia Kya”. 

Tworzenie więzi z konsumentami
Kantar zwraca uwagę, że zwycięzcy Kantar Creative Effectiveness Awards 2024 stanowią dobrą ilustrację tego, jak marki mogą nawiązać bliską więź ze swoimi odbiorcami. W swoim raporcie eksperci Kantar ds. kreacji reklamowych przedstawiają pięć kluczowych wątków, dzięki którym zwycięskie reklamy z powodzeniem osiągnęły ten cel: odwaga - wykazanie się kreatywną odwagą, aby nawiązać kontakt z klientami; katastrofizowanie - przyciąganie uwagi i budowanie emocji przez dramatyzowanie; szczerość - reklama mówiąca wprost i pokazująca prawdziwe życie; konsekwencja - zdaj sobie sprawę, kiedy masz coś dobrego – więź mimo upływu czasu oraz komizm - rozśmieszaj i łącz ludzi poprzez humor. 

- Reklama ma moc stymulowania wzrostu marki, jeśli jest kreatywna i skuteczna. Jednym z głównych priorytetów CMO jest przyciąganie większej liczby osób do danej marki. Kiedy ludzie są zachęceni, wiedzą dobrze, co marka dla nich znaczy i czym wyróżnia się na tle innych. Nasze zwycięskie nagradzane reklamy są prawdziwą wizytówką kreatywności wykorzystanej do wspierania celów komercyjnych. Pokazują one, co się dzieje, kiedy marketerzy poważnie podchodzą do reklamy cyfrowej i optymalizują swoje kreacje reklamowe na dużą skalę - powiedziała Komentując zwycięskie reklamy, Jane Ostler, EVP, global thought leadership w Kantar.   

Wszystkie prezentowane przez nas reklamy pochodzą od klientów i ich agencji. Zwycięzcy wybierani są na poziomie ilościowym, na podstawie wyników badania LINK+ w ocenie konsumentów, oraz na poziomie jakościowym – dokonując przeglądu najlepiej ocenianych reklam, którym to zadaniem zajmuje się globalny zespół kreatywny Kantar. Rozwiązanie LINK zapewnia wskaźniki skuteczności kreacji reklamowych i zweryfikowany przewidywany krótkoterminowy wzrost sprzedaży. Oznacza to, że zwycięzcy reprezentują „magiczne” połączenie kreatywności i skuteczności, stymulując sprzedaż i wartość marki.
Zwycięzcy są wybierani spośród tysięcy zbadanych w poprzednim roku reklam z około 80 różnych krajów. 

Dołącz do dyskusji: Kahlúa, HSBC i Heineken z najlepszymi reklamami wg Kantara

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl