Mniej brytyjskich firm tnie swoje budżety marketingowe
Wartości budżetów marketingowych brytyjskich firm cały czas się zmniejszają, ale pojawiają się już pierwsze sygnały, że najgorsze czasy dla reklamowej branży minęły.
Z raportu Institute of Practitioners in Advertising (IPA) o nazwie Bellwether, w którym badane są zachowania kilkuset brytyjskich firm, wynika że w II kwartale bieżącego roku tylko 10 procent z nich zrewidowało swoje całoroczne wydatki na reklamę w górę, podczas gdy 38 procent zdecydowało się na ich zmniejszenie.
Jednocześnie odsetek badanych firm, które zmniejszyły swoje nakłady reklamowe był niższy niż w I kwartale bieżącego roku i IV kwartale roku ubiegłego, kiedy na taki krok zdecydowało się odpowiednio 45 i 49 procent z nich.
"Dla każdej optymistycznie nastawionej osoby nasz poprzedni raport sygnalizował, że rynek osiągnął dno, a nowy raport sugeruje, że najgorsze mamy za sobą" - stwierdził Rory Sutherland, prezydent IPA.
Raport Bellwether pokazuje również, że co trzecia brytyjska firma zauważyła w minionym kwartale poprawę swoich perspektyw finansowych, podczas gdy co czwarta dostrzegła pod tym względem pogorszenie.
źródło: guardian.co.uk
Dołącz do dyskusji: Mniej brytyjskich firm tnie swoje budżety marketingowe