SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniej brytyjskich firm tnie swoje budżety marketingowe

Wartości budżetów marketingowych brytyjskich firm cały czas się zmniejszają, ale pojawiają się już pierwsze sygnały, że najgorsze czasy dla reklamowej branży minęły.

Z raportu Institute of Practitioners in Advertising (IPA) o nazwie Bellwether, w którym badane są zachowania kilkuset brytyjskich firm, wynika że w II kwartale bieżącego roku tylko 10 procent z nich zrewidowało swoje całoroczne wydatki na reklamę w górę, podczas gdy 38 procent zdecydowało się na ich zmniejszenie.

Jednocześnie odsetek badanych firm, które zmniejszyły swoje nakłady reklamowe był niższy niż w I kwartale bieżącego roku i IV kwartale roku ubiegłego, kiedy na taki krok zdecydowało się odpowiednio 45 i 49 procent z nich.

"Dla każdej optymistycznie nastawionej osoby nasz poprzedni raport sygnalizował, że rynek osiągnął dno, a nowy raport sugeruje, że najgorsze mamy za sobą" - stwierdził Rory Sutherland, prezydent IPA.

Raport Bellwether pokazuje również, że co trzecia brytyjska firma zauważyła w minionym kwartale poprawę swoich perspektyw finansowych, podczas gdy co czwarta dostrzegła pod tym względem pogorszenie.

źródło: guardian.co.uk

Dołącz do dyskusji: Mniej brytyjskich firm tnie swoje budżety marketingowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl