SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lifestyle: kanały TVN-u liderami, ale najwięcej zyskały stacje Polsatu

W 2010 roku największą widownię wśród kanałów lifestylowych utrzymały stacje TVN Style i TVN Turbo, ale największymi wzrostami pochwalić się mogły konkurencyjne Polsat Cafe i Polsat Play. W grudniu natomiast gigantyczny wzrost odnotował TLC.

Pozycję lidera segmentu w 2010 roku z udziałem wynoszącym 0,39 proc. utrzymał kierowany do kobiet kanał TVN Style, mimo spadku o 5,4 proc. Na drugim miejscu z prawie takim samym udziałem znalazła się męska stacja TVN Turbo, której wynik poszedł minimalnie do góry (o 1,6 proc.).

Dalej uplasował się konkurencyjny Polsat Play, którego udział wzrósł o 23,3 proc. i wyniósł 0,19 proc. Największy wzrost w rankingu zanotował czwarty w zestawieniu Polsat Cafe. Zakończył on 2010 rok z udziałem, na poziomie 0,17 proc., czyli wyższym o 54 proc. niż rok wcześniej.

Pozostałe kanały lifestylowe zanotowały spadki. Największy z nich dotknął ostatniej w rankingu stacji Fashion – jej udział zmalał o 42,4 proc. do 0,02 proc. Sporo straciła też zajmująca ósmą pozycję stacja BBC Lifestyle (- 38,7 proc.) oraz szósty TLC (do końca września nadająca jako Discovery Travel & Living), który notował wzrosty w drugiej połowie roku, ale w pierwszej tracił znacznie, co przełożyło się na średni roczny spadek o 37,1 proc.

styczeń-grudzień wszyscy 4+
2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVN Style 24 608 0,410 23 766 0,388
TVN Turbo 22 694 0,379 23 544 0,385
Polsat Play 8 998 0,150 11 327 0,185
Polsat Cafe 6 773 0,113 10 639 0,174
Zone Club 10 769 0,180 7 165 0,117
TLC/Discovery T&L 6 965 0,116 4 453 0,073
kuchnia.tv 4 440 0,074 4 088 0,067
BBC Lifestyle 5 572 0,093 3 512 0,057
Domo 1 567 0,026 1 194 0,020
Fashion 1 965 0,033 1 182 0,019


W grupie komercyjnej 16-49 zdecydowanym liderem była natomiast stacja TVN Turbo z udziałem wynoszącym 0,64 proc. po wzroście o 5,3 proc. Dalej tak jak w 4+ uplasowały się: TVN Style (- 5,3 proc.), Polsat Play (+13,1 proc.) oraz Polsat Cafe, notujący największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 58,6 proc. Najwięcej straciła, tak jak wśród wszystkich widzów, znajdująca się na ostatniej pozycji stacja Fashion (- 38,7 proc.). 

styczeń-grudzień wszyscy 16-49
2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
TVN Turbo 15 529 0,602 16 593 0,638
TVN Style 14 094 0,546 13 458 0,517
Polsat Play 5 141 0,199 5 857 0,225
Polsat Cafe 3 609 0,140 5 777 0,222
Zone Club 5 691 0,221 3 719 0,143
TLC/Discovery T&L 3 369 0,131 2 322 0,089
BBC Lifestyle 3 326 0,129 2 075 0,080
kuchnia.tv 2 021 0,078 1 808 0,069
Domo 978 0,038 756 0,029
Fashion 798 0,031 489 0,019


Najpopularniejszym programem w TVN Style w ub.r. były serie “2009 Niezapomniane chwile” i “33 niezapomniane metamorfozy” - ich najlepsze odcinki zgromadziły ok. 240 tys. widzów. W top 10 stacji znalazło się też kilka pozycji nadawanych równolegle z TVN 24 w tygodniu po tragedii smoleńskiej. 

Raport top programów w 2010 roku
TVN Style wszyscy 4+
Program AMR SHR %
2009 NIEZAPOMNIANE CHWILE /PROGR.ROZR.POL./ 237 802 1,629
33 NIEZAPOMNIANE METAMORFOZY /PROG.ROZR.POL./ 237 663 1,538
LOZA PRASOWA /PROG.PUBLIC.POL./ 227 206 1,961
66 NIEZAPOMNIANYCH PRZEBOJOW /PROG.ROZR.POL./ 207 642 1,896
KONFERENCJA PRASOWA /RELACJA/ 188 704 1,609
WIEM CO JEM /PROG.PORAD.POL./ 180 466 2,152
66 NIEZAPOMNIANYCH PROGRAMOW TV 178 482 1,381
TRINNY I SUSANNAH UBIERAJA BELGIE 175 047 1,284
KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./ 170 208 1,256
RELACJA NA ZYWO 168 113 1,101


Grudzień 2009: liderem TVN Turbo, TLC z ogromnym wzrostem
W grudniu ub.r. liderem oglądalności wśród stacji lifestylowych był kanał TVN Turbo (0,39 proc. udziału, wzrost o 6,3 proc.) przed siostrzaną telewizją TVN Style (0,34 proc, wzrost o 0,6 proc.).

Trzecie miejsce zajął jednak kanał TLC, który po ogromnym wzroście o 256,6 proc., zanotował udział na poziomie 0,30 proc. Zajmujący czwartą lokatę Polsat Cafe miał natomiast 0,21 proc. udziału, notując wzrost o 69,8 proc.

W zeszłym miesiącu praktycznie nie zmieniły się wyniki telewizji Kuchnia.tv, zaś najbardziej wpadła widownia Fashion (- 64 proc.).

grudzień wszyscy 4+
2009   2010  
Stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVN Turbo 24 794 0,367 26 880 0,390
TVN Style 22 961 0,340 23 585 0,342
TLC/Discovery T&L 5 619 0,083 20 406 0,296
Polsat Cafe 8 485 0,126 14 743 0,214
Polsat Play 10 155 0,150 12 187 0,177
Zone Club 9 113 0,135 6 015 0,087
kuchnia.tv 4 591 0,068 4 654 0,068
BBC Lifestyle 4 076 0,060 2 025 0,029
Domo 1 696 0,025 941 0,014
Fashion 1 668 0,025 599 0,009


 

Dołącz do dyskusji: Lifestyle: kanały TVN-u liderami, ale najwięcej zyskały stacje Polsatu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
alina
TVN Style...wspaniały pouczający kanał.Dziękuję TVN Style...oglądam Was
0 0
odpowiedź
User
otylka
Dwie różne wróżki zapowiedziały mi jednakową datę mojej śmierci.
Przestraszyłam się, spróbowałam przejść test na przepowiedzenie życia
na http://smierc.org
i otrzymałam znów tę datę! ((
Co mam robić? Wierzyć albo nie? Dlaczego wszędzie jest ten sam wynik?

0 0
odpowiedź