Tragiczne pożary w Kalifornii. W walce pomagają koncerny medialne
Pożary trawiące Kalifornię spowodowały utratę domów przez tysiące Amerykanów, co jest szczególnie tragiczne dla osób pozbawionych ubezpieczenia. Pożar sieje spustoszenie w hrabstwie Los Angeles, a tym samym spłonęły również domy o historycznym znaczeniu, w których kręcono wiele popularnych filmów i seriali. Koncerny medialne ogłosiły chęć dofinansowania walki ze skutkami kataklizmu.
Jako pierwsze, chęć niesienia pomocy swoim pracownikom i fundacjom wspierającym ofiary pożarów, ogłosiły firmy: Disney, Paramount i Warner Bros. Discovery.
Disney
The Walt Disney Company, spółka matka ABC News, ogłosiła, że przeznaczy 15 milionów dolarów na natychmiastowe działania w zakresie odbudowy domów zniszczonych przez pożary, które przetaczają się w hrabstwie Los Angeles. Firma podała, że współpracuje z kilkoma instytucjami pomocowymi, w tym z Amerykańskim Czerwonym Krzyżem, Fundacją Straży Pożarnej w Los Angeles i Regionalnym Bankiem Żywności w Los Angeles.
Jak podała firma, Disney oferuje także swoim pracownikom z Los Angeles pomoc za pośrednictwem Funduszu Pomocy Pracownikom: „W miarę jak ta tragedia postępuje, The Walt Disney Company angażuje się we wspieranie naszej społeczności i naszych pracowników. Wszyscy razem pracujemy nad odbudową po tym niewiarygodnym kataklizmie” – oznajmił w oświadczeniu dyrektor generalny Disneya Bob Iger.
„Walt Disney przybył do Los Angeles, mając niewiele więcej niż nieograniczoną wyobraźnię i to właśnie tutaj postanowił stworzyć swój dom, realizować marzenia i tworzyć niezwykłe historie, które znaczą tak wiele dla tak wielu ludzi na całym świecie. Jesteśmy dumni, że możemy pomóc tej prężnej i tętniącej życiem społeczności w momencie, gdy tego potrzebuje” – dodał Iger.
Paramount
Jak podaje serwis Wrap, który otrzymał wewnętrzną notatkę korporacyjną, firma Paramount ogłosiła, że przekaże milion dolarów kilku instytucjom pomocowym.
Z raportu wynika, że Paramount będzie współpracować z Fundacją Straży Pożarnej w Los Angeles, California Fire Foundation, Amerykańskim Czerwonym Krzyżem, Direct Relief, World Central Kitchen i Best Friends Animal Society.
Jak podaje Wrap, Paramount oferuje również pracownikom dotkniętym skutkami pożarów, pomoc w „pokryciu kosztów ewakuacji, usuwania skutków awarii lub nieoczekiwanych zdarzeń” za pośrednictwem firmowego Funduszu Pomocy Pracownikom.
Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery przeznaczy 15 milionów dolarów na natychmiastowe reagowanie i wysiłki na rzecz odbudowy infrastruktury zniszczonej przez pożary w Kalifornii.
Ponad tysiącowi pracowników dotkniętych skutkami tragedii nadal pomagamy, płacąc za pokoje hotelowe i tymczasowe zakwaterowanie, wynajem samochodów, posiłki i doradztwo, a także tworzymy na miejscu centrum pomocy doraźnej – informuje WBD.
Nasze studio nazywa Burbank domem od ponad 100 lat i skupiamy się na tym, co należy zrobić, aby pomóc osobom dotkniętym tą katastrofą podnieść się i odbudować życie w nadchodzących tygodniach, miesiącach i latach – czytamy w oświadczeniu koncernu.
O tym, jakie plany zdjęciowe wstrzymały zdjęcia, a także jak pożary wpłynęły na znane lokacje filmowe i serialowe, przeczytacie tutaj.
Dołącz do dyskusji: Tragiczne pożary w Kalifornii. W walce pomagają koncerny medialne