SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

8,1 tys. widzów śledzi nowy kanał TVP Nauka. „Podróż przez życie” hitem

Nowy kanał TVP Nauka po ponad dwóch miesiącach nadawania ogląda średnio 8,1 tys. widzów, co daje stacji 0,14 proc. udziału w rynku. Dotychczas najwięcej widzów zgromadził jeden z odcinków cyklu „Podróż przez życie” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Szef TVP Nauka Robert Szaj i prezes TVP Mateusz Matyszkowicz Szef TVP Nauka Robert Szaj i prezes TVP Mateusz Matyszkowicz

TVP Nauka to nowy kanał o charakterze popularno-naukowym i edukacyjnym. Stacja rozpoczęła nadawanie w poniedziałek, 3 października.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia minutowa widownia TVP Nauka od dnia startu do 13 grudnia 2022 roku wyniosła 8,1 tys. osób. Przełożyło się to na 0,14 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,08 proc. w grupie 16-49 oraz 0,11 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Spośród poszczególnych dni stacja TVP Nauka najchętniej oglądana była 11 grudnia. Kanał w ujęciu całodobowym śledziło wówczas 16,5 tys. osób w 4+ (0,22 proc. udziału w 4+). Z kolei najwyższy SHR% stacja odnotowała ex aequo 4 października, 18 listopada i 11 grudnia - po 0,22 proc.

- Na tym etapie rozwoju kanału TVP Nauka skupiamy się na budowaniu odpowiedniej zawartości oraz przygotowaniu treści. Za nami wydarzenia związane z przyznaniem tegorocznych Nagród Nobla (15 godzin i 9 programów „na żywo”), relacje z rozpoczęcia i zakończenia misji Artemis, transmisje z częściowego zaćmienia Słońca czy największego zbliżenia Marsa do Ziemi. Programy „na żywo” oddają charakter i budują tożsamość anteny. To też realizacja misji mediów publicznych - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Szaj, szef TVP Nauka.

- Wyniki oglądalności są nawet trochę wyższe, niż ostrożne założenia dla pierwszych miesięcy funkcjonowania kanału. Pierwszą dokładną analizę oglądalności dokonamy po sezonie jesiennym, czyli po 3 miesiącach od uruchomienia kanału. Obecnie jesteśmy w trakcie przygotowywania nowych produkcji do ramówki wiosennej i jesiennej w 2023 roku. Skupiamy się też na właściwym uhonorowaniu i zaprezentowaniu postaci Mikołaja Kopernika w 2023 roku (550 rocznica urodzin astronoma) -  dodaje Szaj.

„Podróż przez życie” hitem

W rankingu 15 najchętniej oglądanych pozycji programowych w badanym okresie pierwsze miejsce zajął jeden z odcinków brytyjskiego cyklu „Podróż przez życie”, który 11 grudnia o 20.10 śledziło średnio 67 tys. osób, co przełożyło się na 0,47 proc. udziału. Ogółem „Podróż przez życie” w top 15 zajęło cztery lokaty, najwięcej spośród wszystkich audycji w rankingu.

Drugie miejsce zajął dokument „Ziemia widziana z kosmosu” (66,6 tys. widzów; 0,51 proc. udziału), a podium uzupełniają „Sekrety starożytnych inżynierów” (66 tys. widzów; 0,67 proc. udziału).

- Obecnie docieramy do około jednej czwartej odbiorników telewizyjnych. Stąd też nasze zaangażowanie w budowaniu kolejnych „kanałów” dystrybucji w taki sposób, by większa grupa telewidzów miała dostęp do TVP Nauka. Zapraszamy także wszystkich do współpracy, w szczególności środowiska akademickie, studentów i uczniów - dodaje Robert Szaj.

W ofercie TVP Nauka znajdują się audycje popularno-naukowe, edukacyjne i publicystyczne, a także filmy dokumentalne skoncentrowane na treściach szeroko pojętej nauki.

Wizytówką stacji jest teleturniej „Giganci nauki”, który prowadzi Łukasz Nowicki.

TVP Nauka oglądać można m.in. w multipleksie eksperymentalnym TVP, sieciach kablowych, m.in. Vectra i Toya. W przyszłości kanał ma trafić na satelitę.

W ciągu roku stacja ma mieć 0,4-0,5 proc. udziału w rynku

Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że szefostwo nowej stacji liczy na to, że udział w rynku TVP Nauka w ciągu roku będzie wynosić 0,4-0,5 proc. Z danych Nielsena wynika, że w 2021 roku liderem segmentu stacji dokumentalnych był naziemny Fokus TV z udziałem 1,269 proc. Drugie miejsce zajęła TVP Historia (0,682 proc.). Uruchomiony 2 lata temu TVP Dokument miał 0,084 proc. udziału w rynku. Kluczem do wzrostu oglądalności będzie dystrybucja w kolejnych sieciach kablowych oraz wejście na platformy satelitarne. Aktualnie zasięg techniczny stacji dochodzi do 40 proc.

Koszt przygotowania oferty programowej i dystrybucji TVP Nauka to 40 mln zł. Stacja w 2022 roku będzie kosztować 23 mln zł, a dwa lata później 40 mln zł.


ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL

Emeryci dominują wśród widowni TVP Info

TVN24 ze starszą widownią, ale wykształconą

Kto ogląda TVP1? Starsza widownia, ale z coraz wyższymi dochodami

Osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują w widowni TVP2

Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze

Kobiety, osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują wśród widowni „M jak miłość”

„Wiadomości” ogląda więcej mężczyzn niż kobiet. Dominują emeryci

Kobiety dominują wśród widowni „Faktów”, rośnie udział osób z wysokimi dochodami

Dołącz do dyskusji: 8,1 tys. widzów śledzi nowy kanał TVP Nauka. „Podróż przez życie” hitem

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rozczarowany
Wynik jest kiepski. TVP nie zadbała o dystrybucję (m.in. na satelicie). Ramówka mocno powtórkowa (materiały znane z innych anten TVP). Liczyłem na coś bardziej w stylu Telewizji Edukacyjnej (dawne pasmo w TVP z lat 90tych). Projekt okazał się mocno nieprzygotowany (podobnie jak Alfa TVP).
0 0
odpowiedź
User
Tobek
Dość propagandy Matyszkowicz usługach Kurskiego...naszych pieniędzy nic
0 0
odpowiedź
User
Groszek
Mój ulubiony program!
0 0
odpowiedź