SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gwałtowny spadek sprzedaży audio CD

Według najnowszych badań Nielsen Soundscan, sprzedaż płyt audio CD wyraźnie spada. W tegorocznym okresie świątecznym sprzedano o 21% mniej albumów, niż w analogicznym czasie, w 2006 roku.

W latach 2002-2007 firmy fonograficzne zrzeszone w organizacji RIAA (Recording Industry Association of America) zanotowały spadek sprzedaży o 11,6%. Dalszy wzrost popularności plików wolnych od praw autorskich DRM, dostępnych za pomocą serwisów internetowych, prowadzi do stopniowego spadku sprzedaży tradycyjnych płyt. Klienci coraz częściej rezygnują z zakupu CD z muzyką w formacie audio jako świątecznego prezentu.

Co więcej, trudno już dziś mówić o "albumach" muzycznych. Takie serwisy jak iTunes, eMusic, czy Amazon MP3, pozwalają na nabycie pojedynczych utworów, według indywidualnych upodobań internautów. Wielkie koncerny muzyczne, które tradycyjnie strzegły praw autorskich, coraz częściej są zmuszone inwestować w Internecie. Decyzja firmy Warner o udostępnieniu utworów pozbawionych DRM na stronie Amazon MP3, potwierdza tę tendencję.

Źródło: Ars Technica

Dołącz do dyskusji: Gwałtowny spadek sprzedaży audio CD

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl