Google Cardboard po 19 miesiącach: 5 mln sprzedanych zestawów, 350 tys.godzin filmów obejrzanych w VR
W ciągu półtora roku od momentu wejścia na rynek prostych gogli VR Cardboard Google chwali się wynikami. Zestawy kupiło ponad 5 milionów użytkowników, którzy ściągnęli 25 milionów kopii dedykowanych aplikacji. Na YouTube filmy w technologii wirtualnej rzeczywistości oglądano przez ponad 350 tysięcy godzin.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/lg-googlecardboard-1.jpg)
Służące do odbioru wirtualnej rzeczywistości (VR) kartonowe zestawy oferowane przez Google są dostępne na rynku od 2014 r. Koncern promował je na rynku w różny sposób, m.in. dołączając swoje gogle do urządzeń sprzedawanych przez największych producentów smartfonów.
Teraz, po 1,5 roku od momentu wprowadzenia Cardboard na rynek Google ujawnił statystyki związane z tym projektem. Okazuje się, że w ciągu 19 miesięcy do użytkowników trafiło ponad 5 mln sztuk zestawów.
Wraz z wprowadzeniem na rynek gogli Cardboard Google udostępnił szereg aplikacji przeznaczonych do obsługi wirtualnej rzeczywistości. Według dostępnych danych do końca grudnia ub.r. zostało pobranych i zainstalowanych z górą 25 mln kopii tego typu programów ze sklepu Google Play. Wśród najbardziej popularnych aplikacji znalazły się Chair in A Room, Vrse i Lamper VR: Firefly Rescue.
Google ujawnił też, że użytkownicy korzystający z zestawów Cardboard obejrzeli w serwisie YouTube ponad 350 tys. godzin filmów nakręconych w technologii VR.
W grudniu ub.r. Google udostępnił w Cardboard możliwość wykonywania zdjęć za pomocą tego typu zestawów. Teraz okazuje się, że w krótkim okresie użytkownicy tej opcji wykonali i udostępnili w sieci z górą 750 tys. fotografii.
Dołącz do dyskusji: Google Cardboard po 19 miesiącach: 5 mln sprzedanych zestawów, 350 tys.godzin filmów obejrzanych w VR