Fundacja Biedronki zwraca uwagę na samotność osób starszych
Fundacja Biedronki (Jeronimo Martins Polska) rozpoczyna ogólnopolską kampanię mającą zwrócić uwagę na problem samotności seniorów oraz znaczenie wspólnych posiłków.
![fot. mat.pras.](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/FundacjaBiedronkistarsi655.jpg)
Głównym elementem kampanii jest spot „Cichy świadek” w trzech wersjach długości: 60 sekund, 45 sekund oraz 30 sekund, który emitowany jest zarówno w największych stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat), jak i kanałach online (platforma YouTube, Polsat Go, Player).
Jego premiera miała miejsce pierwszego października 2022 z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Starszych. Data została wybrana ze względu na cel działalności Fundacji Biedronki, którym jest niesienie pomocy głównie seniorom.
Fabuła spotu skupiona jest wokół opowieści figurki, która z pozycji obserwatora komentuje życie starszej kobiety. Bohaterce filmu towarzystwa dotrzymuje jedynie porcelanowy kot, a ona sama spędza czas na prostych domowych czynnościach. Jej posiłek to kanapka z serem i gorąca herbata. Sytuacja zmienia się jednak diametralnie, gdy starszą panią odwiedza rodzina - kobieta zaczyna promienieć, a mieszkanie tętnić życiem.
Celem kampanii jest podkreślenie problemu samotności seniorów, który często przekłada się również na jakość spożywanych przez nich posiłków. Część osób starszych nie jest w stanie gotować, część wychodzi z założenia, że dla jednej osoby to się po prostu nie opłaca. Z tego względu w spocie położono rolę na wspólnie spożywanych posiłków, które dla wielu seniorów stają się wyczekiwanym i ważnym wydarzeniem.
Spot jest też preludium do nowego programu Fundacji, którego szczegóły zostaną przedstawione w październiku.
Spot „Cichy świadek” powstał w ramach współpracy z agencją DDB Warszawa oraz studiem OTO FILM. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Wavemaker (GroupM).
Dołącz do dyskusji: Fundacja Biedronki zwraca uwagę na samotność osób starszych