SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook ostrzega polskich użytkowników przed zmianami w iOS 14. Udostępnia Centrum zasobów

Facebook zaczął wysyłać do polskich partnerów biznesowych powiadomienia o konsekwencjach, jakie będą miały zmiany w systemie iOS 14 dotyczące możliwości śledzenia użytkowników przez aplikacje. Według Facebooka zamiary Apple zagrażają przychodom reklamowym małych firm. Aby pomóc w przygotowania do zmian Facebook udostępnia Centrum zasobów.

Pod koniec czerwca 2020 r. podczas konferencji WWDC Apple zapowiedziało, że w systemie iOS 14 pojawią się dodatkowe zabezpieczenia związane z prywatnością.

Zgodnie z planem iOS 14 będzie wymagał aby aplikacje uzyskały wyraźną zgodę użytkowników iPhone'ów oraz iPadów na śledzenie ich zachowań w sieci. Ma to się odbywać poprzez dodatkowe okno wyskakujące w każdej aplikacji, w którym użytkownik będzie mógł wyrazić bądź nie zgodę na tracking za pomocą tzw. IDFA, czyli identyfikatora dla reklamodawców.

Facebook od początku był jednym z największych krytyków zapowiedzi Apple. W sierpniu ub.r. na swoim firmowym blogu serwis przyznał, że szykowane przez Apple zmiany będą miały zarówno dla samego portalu, jak i tysięcy reklamodawców promujących w nim swoje produkty i usługi, negatywne skutki finansowe.

Czytaj także: Szefowa Komisji Europejskiej: Czas demokratycznie ograniczyć siłę cyfrowych gigantów

Z kolei w grudniu Facebook zamieścił na stronach największych amerykańskich dzienników całostronicowe reklamy krytykujące Apple za zmiany w systemie iOS 14, które ograniczą możliwości śledzenia użytkowników w sieci i targetowania reklam.

To nie koniec. Na początku lutego br. Facebook zapowiedział, że obok powiadomień Apple będzie wyświetlał własne, „w celu umożliwienia dokonania prawdziwego wyboru".

Firma Marka Zuckerberga twierdzi, że nowy monit Apple ma na celu przedstawienie fałszywego konfliktu między personalizowanymi reklamami a prywatnością. Tymczasem zdaniem Facebooka, w rzeczywistości można zagwarantować jedno i drugie.

Facebook ostrzega partnerów

Teraz Facebook rozpoczął kolejny etap walki ze zmianami zapowiedzianymi przez Apple w iOS 14, obejmuje on także Polskę.

Serwis Marka Zuckerberga za pośrednictwem zespołu Facebook Business zaczął wysyłać do swoich polskich partnerów biznesowych komunikaty, w których jeszcze raz podkreśla szkodliwość działań planowanych przez Apple.

- Firma Apple poinformowała o zmianach, które niekorzystnie wpłyną na sposób działania nasych systemów reklamowych i potencjalnie na Twoje możliwości docierania do odbiorców za pośrednictwem spersonalizowanych reklam – informuje Facebook w komunikacie dodając, że projekt Apple stanowi poważne zagrożenie dla branży reklamowej, deweloperów aplikacji oraz wydawców.

Wraz z ostrzeżeniem Facebook deklaruje udostępnienie firmom nowych narzędzi, które mają pomóc im w dostosowaniu się do nadchodzących zmian w iOS 14.

Czytaj także: Mateusz Morawiecki: celem podatku reklamowego sprawiedliwe opodatkowanie gigantów cyfrowych

- Aby pomóc Ci się przygotować, dodaliśmy Centrum zasobów z aktualizacjami i zadaniami w Menedżerze reklam – wyjaśnia Facebook. - Zalecamy ponadto przejrzenie materiałów w Centrum pomocy Facebook Business wraz z zespołem marketingowym. Wiemy, że zmiany te mogą mieć duży wpływ na naszą działalność, dlatego wraz z ich udostępnianiem zamierzamy wprowadzać aktualizacje i dodatkowe zasoby - zapowiada Facebook informując jednocześnie, że zapowiedziane wsparcie jest dostępne jedynie w desktopowej wersji platformy.

Na razie nie wiadomo dokładnie kiedy Apple zamierza wprowadzić zmiany w iOS 14 ograniczające możliwości śledzenia użytkowników w sieci.

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

Dołącz do dyskusji: Facebook ostrzega polskich użytkowników przed zmianami w iOS 14. Udostępnia Centrum zasobów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Horny
I dlatego właśnie musi wejść podatek od reklam. Żeby taki FB płacił też w Polsce. Ile z tych 11 mld zostaje u nas?? Nic... A zarabiają miliardy. A śledzenie użytkowników to zło. Brawo Apple!
0 0
odpowiedź
User
Djvhruxhcj
I dlatego właśnie musi wejść podatek od reklam. Żeby taki FB płacił też w Polsce. Ile z tych 11 mld zostaje u nas?? Nic... A zarabiają miliardy. A śledzenie użytkowników to zło. Brawo Apple!
Tak właśnie działa rządowa propaganda. Sieczka w głowie. Głupimi obywatelami rządzi się łatwiej. TVP spłaszczyło problem do kwestii pieniędzy, a ty w to uwierzyłeś. Do tego dodali "niemieckie media" i piejesz z zachwytu.
0 0
odpowiedź
User
gość
Mam w dupie reklamy. Mogą nie istnieć...
0 0
odpowiedź