SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Dziennik Gazeta Prawna” liderem wśród e-wydań, a „Wyborcza” - wśród mutacji cyfrowych

W 2012 roku największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, natomiast wśród tzw. mutacji cyfrowych, czyli m.in. wydań dzienników na tablety, prym wiodła „Gazeta Wyborcza”.

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Wśród e-wydań w 2012 roku największą sprzedaż miał „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem na poziomie 6 593 egz., czyli o 51,49 proc. większym niż rok wcześniej. Tytuł ten miał drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 11,67 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Presspublica) z wynikiem na poziomie 4 119 egz., czyli o 34,36 proc. mniejszym niż w 2011 roku. Trzecią pozycję zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań wzrosła o 31,87 proc. do 2 011 egz.

Czwarta lokata należała do „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego sprzedaż e-wydań wyniosła w analizowanym okresie 1 749 egz., czyli o 40,59 proc. więcej niż rok wcześniej. Dziennik ten w rankingu pochwalić się może największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 14,02 proc.

Pozostałe tytuły codzienne miały już zdecydowanie mniejszą sprzedaż e-wydań, wynoszącą od 351 do 75 egzemplarzy.

Poza „Dziennikiem Gazetą Prawną” i „Pulsem Biznesu” udział sprzedaży e-wydań pozostałych dzienników w ich sprzedaży ogółem nie przekroczył 10 proc.

W ZKDP od stycznia 2012 roku istnieje także kategoria sprzedaży mutacji cyfrowych. Chodzi tutaj o wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

W 2012 roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 557 egz. była „Gazeta Wyborcza” (jest to średnia za pół roku, gdyż dziennik ten mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 458 egz., a na trzecim - „Parkiet” (Presspublica; tylko 39 egz.). Oba tytuły mutacje cyfrowe mają od początku stycznia ub.r.

Wirtualnemedia.pl rok
ZKDP 2012 2011
Tytuł Sprzedaż e-wydań Sprzedaż mutacji cyfrowych Sprzedaż ogółem Sprzedaż e-wydań Sprzedaż ogółem
Dziennik Gazeta Prawna 6593 0 56490 4352 66702
Rzeczpospolita 4119 458 79591 6275 100293
Gazeta Wyborcza 2011 557 236000 1525 270635
Puls Biznesu 1749 0 12478 1244 13423
Parkiet Gazeta Giełdy 351 39 4228 572 5245
Gazeta Polska Codziennie 348 0 28073 0 31249
Super Express 163 0 160895 130 173623
Przegląd Sportowy 107 0 43229 85 47543
Fakt Gazeta Codzienna 75 0 373716 55 394453

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” liderem wśród e-wydań, a „Wyborcza” - wśród mutacji cyfrowych

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zdumiony
Nic nie rozumiem. Z tabelki wynika, że w stosunku do poprzedniego roku sprzedaż e-wydań "Wyborczej" wzrosła, a "Rzepy" zmalała. A w tekście jest napisane odwrotnie.
Można prosić redaktorów o ujednolicenie przekazu?
0 0
odpowiedź
User
Dick
No nie, to już dramat. Rzeczpospolita nawet w e-wydaniach ma mocny spadek. Czyli naprawdę spada jej wszystko, co może, i to bardzo. A miała być liderem rynku elektronicznego. Biorąc pod uwagę spadek ruchu w jej internecie i e-wydania, można uznać, że to był dobry dowcip.
0 0
odpowiedź
User
misz masz czy bełkot ?
Kto PRODUKOWAŁ tą tabelkę ?
To jest totalne pomieszanie !
0 0
odpowiedź