Szef CIR miał naradzać się z premierem, jak wykorzystać stanowisko PO w sprawie aborcji

Dyrektor Centrum Informacyjnego Rządu, Tomasz Matynia, w lutym br. napisał do premiera maila, w którym oceniał stanowisko PO w kwestii dostępności aborcji. – To jest dla nas szansa na nowe pozycjonowanie Platformy bardziej na lewo i zrobienie miejsca dla nas – miał napisać. Sprawę ujawniono w poniedziałek na portalu „Poufna Rozmowa”.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Szef CIR miał naradzać się z premierem, jak wykorzystać stanowisko PO w sprawie aborcji
Tomasz Matynia, fot. TV Republika

Matynia odnosił się w mailu do konferencji prasowej, podczas której członkowie PO ogłosili, że partia opowiada się za dostępnością aborcji do 12. tygodnia ciąży. „Spadła nam dziś z nieba kwestia aborcji. To jest dla nas szansa na nowe pozycjonowanie Platformy bardziej na lewo i zrobienie miejsca dla nas" – miał napisać Tomasz Matynia. Podał też listę propozycji, w jaki sposób politycy partii rządzącej mieli opisywać tę sprawę. „Platforma Obywatelska odkryła to, co mówiliśmy od miesięcy - to jest partia lewicowa, ukrywająca swoje rzeczywiste cele" – brzmiało jedno z zaleceń.

„Nowy Ład będzie idealny”

Członkowie rządu podczas publicznych wypowiedzi mieli też podkreślać, że „proponowane zmiany są niezgodne z Konstytucją", a także akcentować: „Słyszeliśmy od miesięcy o szacunku do ustawy zasadniczej, a teraz PO zgłasza postulat aborcji na życzenie, który jest niezgodny z Konstytucją RP”. Matynia wylicza też niebezpieczeństwa związane z takim przekazem: „Otwiera się bardzo duże pole dla Hołowni - będzie to pierwszy beneficjent deklaracji PO w sprawie aborcji" - miał napisać szef Centrum Informacyjnego Rządu do Mateusza Morawieckiego.

Beneficjentem takiej narracji miał też być Jarosław Gowin, który „może zbierać konserwatywnych wyborców PO”. „Dlatego potrzebna oferta PiS dla tych ludzi - Nowy Ład będzie idealny” – czytamy w ujawnionych mailach. Premier miał odpowiedzieć na te uwagi i propozycje tylko jednym słowem: „Yes”.

„Afera mailowa” nabiera tempa

To kolejna już odsłona tzw. „afery mailowej”. W piątek serwis „Poufna Rozmowa” opublikował SMS-a, którego ojciec Tadeusz Rydzyk miał wysłać do premiera Mateusza Morawieckiego „w pilnej sprawie”. - Staram się nie dopuścić aby w rozliczeniu była np. faktura na 1,2 mln dla szkoły TR oraz wyeliminować inne wrażliwe kwestie - tłumaczył minister Michał Dworczyk szefowi rządu.

Z kolei na początku listopada ujawniono maile, z których wynikało, że w kwietniu ub.r. Tomasz Matynia chwalił się współpracownikom odpowiedzią na pytania Wojciecha Czuchnowskiego o brak rządowych ogłoszeń w „Gazecie Wyborczej” dotyczących epidemii. - Tomek wyślij to tym łobuzom z Wyborczej dziś ok? - miał mu napisać Michał Dworczyk. Autentyczność jego pytań i udzielonej mu odpowiedzi potwierdził Czuchnowski.

Z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w mediach tradycyjnych od wybuchu afery mailowej (czerwiec br.) pojawiło się 5038 publikacji na jej temat. 75 proc. miało wydźwięk negatywny, reszta – neutralny. Wyłącznie w negatywnym tonie mówiono i pisano o sprawie w Onecie, Wyborcza.pl czy TVN24, a neutralnie - w Polskim Radiu, Polsat News, Wpolityce.pl czy TVP Info.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zamieszanie wokół książki Karoliny Opolskiej. Przypisy z AI? "Wyjaśniamy nieporozumienie"

Zamieszanie wokół książki Karoliny Opolskiej. Przypisy z AI? "Wyjaśniamy nieporozumienie"

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"