Biedronka rozda kilkanaście tysięcy bonów. UOKiK uznał, że naruszyła zbiorowe interesy klientów
W następstwie realizacji decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Jeronimo Martins Polska rozda 35 tysięcy bonów zakupowych klientom sieci Biedronka. Urząd stwierdził, że portugalski detalista naruszył zbiorowe interesy polskich konsumentów, nie podając dokładnych informacji na temat zwrotu towarów.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/Biedronka2.0-655.jpg)
Sprawa dotyczy przekazywania klientom Biedronki przez pracowników informacji, że w przypadku zgłoszenia wady towaru z tytułu rękojmi możliwa jest jego naprawa, wymiana lub dokonanie zwrotu gotówki. To mogło wprowadzać konsumentów w błąd. Ponadto wadliwe były formularze do zgłaszania reklamacji, a pracownicy nie potwierdzali przyjęcia reklamacji. Zbiorowe interesy konsumentów naruszało też uniemożliwianie złożenia reklamacji w formie pisemnej i brak stosownej informacji o procedurze przyjęcia reklamacji.
Bony Biedronki za quiz
Właściciela Biedronki zobowiązano do przeprowadzenia interaktywnego quizu składającego się z 10-12 pytań o tematyce związanej z polubownym rozwiązywaniem sporów z konsumentami. Pierwsze 35 tysięcy osób, które udzieli odpowiedzi na wszystkie pytania, niezależnie od wyniku, otrzyma od Jeronimo Martins Polska voucher rabatowy o wartości 10 zł do wykorzystania w Biedronce.
Decyzję wydano 31 grudnia 2018 roku.
Ponadto, sieć zobowiązano do wprowadzenia stosownych zmian w regulaminie zakupów oraz poprawy formularzy reklamacyjnych.
Na koniec 2018 roku Biedronka miała w Polsce 2900 sklepów.
Dołącz do dyskusji: Biedronka rozda kilkanaście tysięcy bonów. UOKiK uznał, że naruszyła zbiorowe interesy klientów