Aston Martin wprowadza nowe logo i pozycjonowanie marki
Aston Martin przedstawia współczesną aktualizację swojego kultowego logo, czyli skrzydeł i zapowiada zmianę pozycjonowania marki. Zmiany są częścią nowej strategii kreatywnej i globalnej kampanii marketingowej mającej na celu przyciągnięcie młodszej, zamożnej klienteli na całym świecie.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/aston-martin-wings-badge-productionnowe logo655.jpg)
Wprowadzane zmiany mają na celu wykorzystanie zainteresowania następnej generacji klientów Aston Martina, przy czym ponad 60 proc. obecnej sprzedaży to nowi klienci marki.
Strategiczne repozycjonowanie jest największą inwestycją w markę Aston Martin od ponad dekady, zarówno pod względem kreatywnej, jak i globalnej, płatnej kampanii medialnej, która ma ją wspierać.
W ostatnich latach kampanie marketingowe były prowadzone lokalnie i skoncentrowane na produkcie. Chociaż będzie to kontynuowane, ta nadrzędna kampania marki będzie również aktywowana globalnie w kanałach własnych oraz płatnych, m.in. w Wall Street Journal i Financial Times.
Obecna zmiana logo jest pierwszą znaczącą jego aktualizacją od 2003 roku i dopiero ósmą w 109-letniej historii Aston Martin.
Nowe pozycjonowanie marki będzie zawarte w haśle: "Intensity. Driven", które zajmie miejsce dotychczasowego hasła „Piękne jest”.
Oprócz nowej wizualnej i werbalnej ekspresji, przeprojektowanie obejmuje współczesną aktualizację kultowych skrzydeł, stworzonych przez funkcję projektową producenta we współpracy z brytyjskim dyrektorem artystycznym i projektantem graficznym Peterem Saville.
Producent samochodów współpracował z konsultantami ds. planowania Landor & Fitch nad strategicznym repozycjonowaniem oraz z wiodącą agencją kreatywną Superunion nad nową kreatywną ekspresją marki. Obie agencje mają siedzibę w Londynie.
W fizycznej formie nowy projekt skrzydeł jest wykonywany ręcznie przez rzemieślników i po raz pierwszy zostanie zastosowany w nowej generacji samochodów sportowych Aston Martina.
Z okazji premiery Aston Martin opublikował zakulisowe zdjęcia unikalnego procesu jubilerskiego w studiu Vaughtons w Birmingham, 203-letniej firmie złotniczej znanej z tworzenia Pucharu Związku Piłki Nożnej i medali na Igrzyska Olimpijskie w Londynie w 1908 roku.
W ten weekend zespół wyścigowy Aston Martin Aramco Cognizant Formuły 1 zaprezentuje nowe skrzydła w barwach na Grand Prix Francji. - Rozpoczęcie nowej kampanii marki oznacza kolejny etap ewolucji marki Aston Martin - mówi Renato Bisignani, szef globalnego marketingu i komunikacji w Aston Martin.- Zachowując elegancję i wyrafinowanie, za które nasza marka i produkty są szanowane na całym świecie, ten emocjonalnie kierowany kreatywny kierunek wybiera odważniejsze, bardziej wyraziste i bardziej intensywne cechy, które zawsze podkreślały Aston Martina – dodaje Bisignani.
Dołącz do dyskusji: Aston Martin wprowadza nowe logo i pozycjonowanie marki