600 tys. widzów finału Pucharu Polski, triumfatorem Zawisza Bydgoszcz

Finałowy mecz Pucharu Polski w którym Zawisza Bydgoszcz pokonał Zagłębie Lubin, zarówno w TVN Turbo, jak i w Orange Sport, zgromadził największą widownię w zakończonym sezonie rozgrywek. Spotkanie oglądało łącznie niemal 600 tys. widzów.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Finałowy mecz Pucharu Polski odbył się 2 maja br. o godz. 19.30. Spotkanie Zagłębie Lubin - Zawisza Bydgoszcz (zakończone wygraną tego drugiego zespołu 6:5 w rzutach karnych) na antenie TVN Turbo oglądało średnio 378 tys. widzów. Przełożyło się to na 2,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 3,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Pierwsza połowa meczu przyciągnęła na antenie tej stacji 300 tys. widzów, druga połowa - 394 tys., a dogrywka wraz z rzutami karnymi - 420 tys.

Z kolei w Orange Sport transmisję śledziło 220 tys. osób. Najwięcej oglądających przypadło tutaj na dogrywkę - 251 tys. widzów (pierwsza połowa miała 203 tys. osób, druga połowa - 233 tys., a rzuty karne - 158 tys.). Łączna widownia meczu na obu antenach wyniosła prawie 600 tys. osób.

Oglądalność meczu finałowego Pucharu Polski

Finałowy pojedynek na obu stacjach zgromadził największą widownię w właśnie zakończonym sezonie piłkarskich rozgrywek, który trwał od 9 lipca 2013 roku do 2 maja 2014 roku. W TVN Turbo drugie miejsce zajęło spotkanie Zawisza Bydgoszcz - Górnik Zabrze, które śledziło 148 tys. osób. Z kolei w Orange Sport na drugiej pozycji uplasował się pojedynek Górnika Zabrze z Legią Warszawa (146 tys. widzów).

Trzy topowe spotkania na antenie TVN Turbo i Orange Sport

W analizowanym okresie wśród wszystkich transmitowanych meczów Pucharu Polski większe wpływy reklamowe zanotował kanał TVN Turbo. Wyniosły one 585 tys. zł. Z kolei Orange Sport z reklam zarobił 300 tys. zł. (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Zdobywcą Pucharu Polski w piłce nożnej w sezonie 2013/2014 został klub Zawisza Bydgoszcz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

65 nagród na 26. edycji Effie Awards Poland. Tryumf DDB Warszawa, Zenith i McDonald's

65 nagród na 26. edycji Effie Awards Poland. Tryumf DDB Warszawa, Zenith i McDonald's

Kanał Zero krytykowany za reklamy dostawcy VPN. "Nie instalujcie"

Kanał Zero krytykowany za reklamy dostawcy VPN. "Nie instalujcie"

Zwolnienia w Grupie NaTemat

Zwolnienia w Grupie NaTemat

"To będzie najlepszy polski serial. Wgniata w fotel". Heweliusz zaraz na Netflixie

"To będzie najlepszy polski serial. Wgniata w fotel". Heweliusz zaraz na Netflixie

KER: spot KFC z motywami "Squid Game" wbrew odpowiedzialności społecznej

KER: spot KFC z motywami "Squid Game" wbrew odpowiedzialności społecznej