Wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe zanotowały w maju br. spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Shape” i „Uroda”. Natomiast najmniejszym spadkiem dotknięte zostało „Zwierciadło”. Liderem pozostał „Twój Styl”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w maju br. wyniosła 217 882 egz., czyli o 10,21 proc. mniej niż rok temu.
Drugą lokatę w piątym miesiącu 2012 roku zajął shoppinowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 148 753 egz. i spadkiem wynoszącym 17 proc.
Na trzeciej pozycji utrzymał się miesięcznik „Joy” (Marquard Media Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 8,53 proc. do 114 391 egz.
Największy spadek sprzedaży w maju br., wynoszący 37,6 proc., zanotował plasujący się na pozycji 12. "Shape” (Marquard Media Polska). Jego wynik to 22 359 egz. Sporo straciła też będąca oczko wyżej „Uroda” (Edipresse Polska). Jej sprzedaż ogółem poszła w dół o 24,5 proc. do 39 609 egz.
Najmniej straciło zajmujące szóste miejsce „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło) - jego sprzedaż ogółem zmalała tylko o 1,23 proc. i wyniosła 87 042 egz.
>>> „Harper's Bazaar” w Polsce. “Ma szansę, ale o reklamy ciężko”
Zobacz tabelę
Porównując dane z maja br. do danych z kwietnia br. widać, że największy spadek sprzedaży ogółem, wynoszący aż 66,24 proc. zanotował magazyn „Glamour” (G+J Polska). Do kwietniowego wydania tego pisma dołączono jednak kartę rabatową. Z kolei największy wzrost przypadł „Urodzie”, której wynik poszedł do góry o 15,34 proc.