Liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w I półroczu br. była TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24. Ranking top 151 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w I półroczu 2016 roku pierwsze miejsce należało do TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem I półrocza 2015 roku spadł o 7,76 proc. i wyniósł 11,61 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,67 proc. do 11,37 proc.
Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do I półrocza 2015 roku zmalał o 3,09 proc. do 10,46 proc.
Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,45 proc. udziału; w dół o 7,48 proc.).
Czołową piątkę zestawienia zamyka TVN24 (po awansie z dziewiątej lokaty), którego udział wyniósł 3,63 proc., po wzroście o 21,57 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
14. miejsce zajęła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowych. Jej udział zwiększył się o 6,95 proc. do 1,43 proc.
Na czele stacji muzycznych znalazło się Polo TV (w dół o 1,08 proc. do 0,83 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 22,86 proc. do 0,82 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 9,44 proc. do 0,80 proc.), sportowych - Polsat Sport (+ 20,63 proc. do 0,69 proc.) - TVN Style (+ 4,08 proc. do również 0,69 proc.).
Telewizja
|
TVP1 i TVP2 najwięcej straciły w I półroczu, Polsat liderem w 16-49. Transmisje sportowe hitami (analiza)
|
W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera znalazł się Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,22 proc., po spadku o 1,41 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w I półroczu br. zwiększył się o 2,76 proc. do 12,80 proc.
Trzecia była TVP1 (7,77 proc udziału; w dół o 10,51 proc.), a czwarta - TVP2 (7,27 proc., spadek o 10,34 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 5,59 proc. do 2,31 proc.). Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowych zajęły TVP Seriale (+ 19,17 proc. do 1,70 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 2,46 proc. do 1,34 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 43,03 proc. do 0,95 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 0,33 proc. do 0,92 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 14,89 proc. do 0,76 proc.), a sportowych - Polsat Sport (+ 20,35 proc. do 0,56 proc.).
Zobacz tabelę
Dane oglądalności wszystkich kanałów w czerwcu 2016 roku.
Zobacz tabelę